Avatar billede daxiez Nybegynder
28. august 2006 - 16:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slette cached billeder !

Jeg gennererer nogle billeder på min ASPX side hvergang siden loades ! ved godt der er lidt overhead i det, men det er nødvendigt. når man så vil skifte sprog på siden skulle den gerne gennerer billederne igen... men nej nej.. Det gider den ik !
Man skal trykke på "F5" refresh før der bliver genneret nye billeder... hvad gør man lige ?
Avatar billede websam Nybegynder
28. august 2006 - 17:58 #1
har du prøvet at redirecte tilbage til siden når du skifter sprog ?

eller har du evt. din billede generering liggende i :

if (!IsPostback)
{
  //laver billedr her
}

så den ikke laver billeder ved post back ?

/Websam
Avatar billede daxiez Nybegynder
28. august 2006 - 21:06 #2
Nej desværre ! laver billedet med GDI+ og det virker som om det bliver auto cached !
Avatar billede websam Nybegynder
28. august 2006 - 21:09 #3
En ting er at du laver det med GDI+ en anden ting er at du da må have en eller anden metode der kalder GDI+ for at lave billedet ?
Avatar billede anri Novice
01. september 2006 - 13:41 #4
Det er nok clienten der cacher..
En måde at omgå det, er ved at putte en parameter på som her :

"..\billede.gif?randomno=54335"

Så skifter du bare nummer hver gang og så kan klienten ikke se at det er samme billede.
En lidt fjollet måde, men det virker fint..
Avatar billede daxiez Nybegynder
01. september 2006 - 22:21 #5
jeg har prøvet det med forskellige billede navne og det virkede næsten, men stadig små problemer... måske fordi jeg bruger en beta version af IE, men har løst problemet ved at gemme mine billeder på serveren i forskellige mapper efter hvilket sprog de blev genneret i.... men tak for hjælpen all...
Avatar billede daxiez Nybegynder
02. november 2006 - 09:02 #6
lukker