Avatar billede ktolbod Nybegynder
23. august 2006 - 18:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Javascript function til at styre et Wizard fra popup

Hej,
Jeg er ved at lave Checkout til en shop, hvor jeg bruger en Wizard control med 5 steps. På step 3 åbner kunden et popup windue for at betale med kreditkort. Mit problem er at jeg fra popup winduet skal sige til min Wizard control at den skal gå til næste step (altså 4).
Jeg tænker man kan kalde en js funktion eller noget fra popup winduet som får wizard'et til at hoppe videre.
Er der nogen som kender en løsning??
Jeg arbejder forresten i VB.NET.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. august 2006 - 01:08 #1
Ja naturligvis kan du det, når du arbejder med en popup vil din popup være en child af din browser, altså du får et parent-child forhold som kan tilgåes igennem DOM'en. Men tag et kig her: http://aspalliance.com/627

Måske det er lidt ala det du gerne vil :-)
Avatar billede ktolbod Nybegynder
26. august 2006 - 10:47 #2
Hej,
jeg far faktisk fundetøsning, som minder lidt om din artikel.
Jeg åbner et popup betalings vindue. Går betalingen igennen kalder popup vindeuet en js function fra wizard vinduet med windows.opener.NextStep() og lukker sig selv med windows.close.
Så har jeg via vis kilde fundet id'et på næste knappen i wizard'et. og så bruger jeg getelementbyid til at få en ref til kanppen og så siger jeg bare NxtBtn.Click.

Jeg ved ikke om det kan gøres smartere, men det virker :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. august 2006 - 22:20 #3
Fedt.... Så giv point til dig selv og afslut spørgsmålet :-)
Avatar billede ktolbod Nybegynder
27. august 2006 - 16:17 #4
ok
Avatar billede ktolbod Nybegynder
27. august 2006 - 16:17 #5
ko