Avatar billede ylwen Nybegynder
23. august 2006 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tjekke om Exchange server kører

Jeg har brug for noget kode eller lignende, som fra en .net side kan tjekke om en exchange server kører.
Avatar billede ylwen Nybegynder
05. september 2006 - 10:41 #1
hmmm, ikke mange svar.

Man må da kunne tjekke, gennem .net, om nogle services kører kå serveren. Er der slet ikke nogen der har nogle gode ideer?
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 12:08 #2
Hvis en exchange server kører som en windows service - kan du benytte ServiceController klassen til at tilgå den med.... Men jeg har som udgangspunkt ingen forstand på Exchange server.
Mvh
Avatar billede ylwen Nybegynder
06. september 2006 - 13:02 #3
Exchange kører med en del forskellige services som jeg gerne ville tjekke.
Kan du komme med et kode eksempel på ServiceController klassen?
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 19:54 #4
Well... noget i denne stil:

ServiceController controller = new ServiceController("navnet på den service du vil betjene");
controller.Stop();
controller.WaitForStatus(ServiceControllerStatus.Stopped);
controller.Start();
controller.WaitForStatus(ServiceControllerStatus.Running);

Du kan også spørge på muligheder etc (f.eks. CanStop ol.).

Mvh
Avatar billede ylwen Nybegynder
06. september 2006 - 21:21 #5
OK, det lyder som det jeg søger. Hvis du har flere eksempler eller links til noget, så er jeg meget taknemmelig. Smid et svar så er der point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 22:10 #6
Klassen er rimelig uproblematisk at have med at gøre (så længe du kender et servicenavn :o).
Du kan bare spørge hvis der skulle være noget omkring det - så skal jeg se hvad jeg kan gøre.
Mvh
Avatar billede ylwen Nybegynder
07. september 2006 - 08:25 #7
Jeg takker. Ved du tilfældigvis hvordan man tilgår en service på en anden server end den man kærer koden fra?