Avatar billede lotze Nybegynder
19. august 2006 - 07:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET 2.0 login control

Jeg kører på et webhotel med ASP.NET 2.0 og adgang til MySQL og Access database. Kan man så bruge den nye login control funktionalitet i ASP.NET 2.0 ? Eller skal man have et webhotel med MS SQL database adgang ?

P.S. Login funktionaliteten gemmer data i en mdf fil.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. august 2006 - 07:42 #1
du skal have et webhotel med sql server 2005 adgang ellers skal du tilpasse det til at bruge access.
Du kan nok godt lave det med mysql også. men har ikke prøvet det.
Avatar billede lotze Nybegynder
19. august 2006 - 08:05 #2
øh, hvardan laver jeg det med MySQL ? Den fil som ASP.NET skaber til at indeholde alle logins er en mdf fil.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. august 2006 - 08:52 #3
Jeg har som sagt ikke prøvet det med my sql.
Men jeg fandt denne artikel på codeproject som viser implementeringen af en role og membership provider med mysql. Den er meget simpel.:

www.codeproject.com/aspnet/MySQLMembershipProvider.asp+asp.net+membership+provider+mysql&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a" target="_blank">http://64.233.183.104/search?q=cache:w1kvSZZRDoIJ:www.codeproject.com/aspnet/MySQLMembershipProvider.asp+asp.net+membership+provider+mysql&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a

Her er den søgning jeg foretog.
http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial_s&hl=da&q=asp.net+membership+provider+mysql&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning
Avatar billede lotze Nybegynder
19. august 2006 - 09:09 #4
Ok, send et svar og du får point!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. august 2006 - 13:07 #5
svar :)
Avatar billede torotune Nybegynder
19. august 2006 - 21:22 #6
Jeg glæder mig godt nok til der sker noget på ASP.NET 2.0/MySQL-området, er det snart? Der er i hvert fald efterhånden flere og flere der søger svar i det, inklusiv mig selv :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. august 2006 - 21:32 #7
Der findes ikke meget som man kan gøre med ms sql i asp.net som du ikke også kan gøre med my sql.
Det handler alt sammen om evner og vilje. (eller gode google søgninger.)