Avatar billede asera Nybegynder
18. august 2006 - 21:10 Der er 8 kommentarer

WIndows indlæses ikke under formatering.

Hej eksperter!
Har endelig skaffet mig en recovery-cd til min fujitsu siemens bærbar. jeg ønsker at formatere min harddisk ved at boote fra min recovery-cd som der står jeg skal.
Den booter fra cd'en og den blå skærm kommer frem hvor der i bunden står den loader alt muligt. Efter et par minutter står der at windows genstartes. Den "blå menu" afsluttes, men windows indlæses aldrig fra DOS (eller hvad det er). Det forekommer kun en sort skærm, med en blinkende hvis underscore i øverste venstre hjørne. Har ladet den stå i op til en halv time, men intet sker.

Nogen med en idé til hvordan jeg behjælper dette problem, så jeg kan formatere min efterhånden håbløst langsomme computer? :P

På forhånd tak!
18. august 2006 - 22:48 #1
... og du er sikker på at den passer dertil ?

Virker det som om at HD'en aldrig kommer 'igang' ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. august 2006 - 08:00 #2
Eller som om at den ikke sletter den gamle windows først, og der er nogle konflikter i dette!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. august 2006 - 08:04 #3
Hvad står der på din recovery CD?
Kan det mon skyldes at du mangler de rigtige drivere til netop din maskine (det samme DR! fisker efter)
Avatar billede gratis Nybegynder
19. august 2006 - 15:07 #4
Avatar billede asera Nybegynder
19. august 2006 - 15:36 #5
Ja, det virker som om min HD aldrig kommer ordentligt igang.

I øvrigt skal jeg nok huske at nævne, at siden jeg fik computeren, har jeg opgraderet den windows xp home som var der i forvejen til XP pro! Det kan være det er der problemet ligger?
Det kan jo være den kræver at man "afinstallerer pro" på en eller anden måde før man kan geninstallere home?

På recovery-CD'en står der bare at det er til Fujitsu-Siemens computere. Den skulle meget gerne passe!
Avatar billede gratis Nybegynder
19. august 2006 - 16:04 #6
sq det være fordi xp pro ligger på HD ka du fjerne den med Killdisk og så køre installations cd'en bagefter. http://www.it-knowlegde.dk/killdisk.html
30. august 2006 - 21:54 #7
Status ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. august 2006 - 22:36 #8
En recovery CD skal faktisk passe til maskinen i mange tilfælde. Så hvor har du skaffet den CD fra? Fujitsu-Siemens efter at have oplyst hvilken maskine du har? Eller en tilfældig Fujitsu-Siemens maskine (muligt brud på licens regler).