Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 17:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Apache server - FORBIDDEN

Hej med jer
Jeg skal lige starte med at sige at jeg er TOTAL ny på det her felt, men håber alligevel at i gider at hjælpe lidt til.
Jeg har fået installeret apacheserveren på min win2000, og fået lagt mine domains ind, men hvis jeg prøver at komme på domænerne (fra en anden web forbindelse) kommer der bare en meddelelse der siger forbidden, you don\'t have the permissions to access / on this server, HJÆLP jeg er ved at blive sindsyg
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 17:57 #1
men det virker på din egen computer?

Er du sikker på at du access\'er den fra din computers (serveren) eksterne IP adresse ?

Den kan du finde på www.myip.dk
Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 18:01 #2
jepski, men er der noget sted at den IP adresse skal stå (httpd- filen tænker jeg på).
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 18:04 #3
hvis du har adgang via din eksterne IP-adresse hjemmefra så bør det også virke fra nadre computere.

Apache kører med det samme der er installeret og du behøves ikke at add\'e noget medmindre du vil kører PHP eller lign.
Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 18:07 #4
jeg skal lige have en ting på det klare (for en sikkerheds skyld) hvad mener du med adgang fra min eksterne IP-adresse ?? routeren har en Ip og serveren en anden
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 18:11 #5
Nu ved jeg ikke hvordan dit netværk er sat op, men din eksterne IP-adresse er den som du får ved at gå ind på www.myip.dk

din router burde da ihvertfald have åben for port 80..
Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 18:11 #6
hvis jeg kører http://localhost fremkommer samme fejl :-(
Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 18:12 #7
det er routeren også, og ipadressen er som den skal være , spøjst ik\'
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 18:13 #8
Det er fordi at du kan også have en intern Ip-adresse, men den fungere kun på \"indersiden\" af routeren. Altså på dit lille Lokalnet.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 18:14 #9
øhm.. nu skal jeg lige vide præcist hvad der virker for nu siger du localhost ikke virker *G*
Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 18:15 #10
har du icq, og ca 2 min i overskud til at hjælpe en grædende mand :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 18:17 #11
revica :

Ja det har jeg 34621207, men så må du love mig at du skriver svaret herinde for ellers blvier vi beskyldt for snyd.
Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 18:17 #12
det er med statsgaranti at jeg gør det :-)
Avatar billede revica Nybegynder
14. maj 2001 - 18:44 #13
problem ikke løst, men som tak for forsøget får vores ven her de 30 points