Avatar billede jezpez Nybegynder
05. august 2006 - 21:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Backup af "Websider, du har tillid til" Men hvordan ?

Jeg lægger til tider web-adresser ind under "Websider, du har tillid til"  i IE.
Nu er der efterhånden gennem tiden tilføjet temmelig mange adresser. Derfor er mit spørgsmål nu. Hvordan tager jeg en backup af alle de adresser jeg har tilføjet "Websider, du har tillid til"?
Det ville være dejligt let om der fandtes en måde at lave en backup på, så jeg bare kunne kopiere dem ind igen efter en formatering, i stedet for manuelt at skulle lægge dem ind igen.
Jeg vil blive meget glad hvis en eller anden kan oplyse mig hvordan man tager sådan en kopi.
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 21:09 #1
Ligger dine gemte sidder som filer i en mappe? hvis ja, så ta de filer og prop dem i en .rar fil...

Efter formatering lav mappen igen og lig filerne ind ?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2006 - 22:20 #2
De ligger i registreringsdatabasen i nøglen:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains
Samme sted som Klassificerede sider.
Et rigtig smart træk ville være at hente og installere IE-Spyad, derefter eksportere nøglen, så har du både dine egne "sider jeg har tillid til" og ca. 20.000 sider der er blokeret, så de ikke kan lægge skidt og ragelse ind.
http://www.spywarefri.dk/iespyad.manual.htm

Når den er lagt ind klikker du på Start->Kør skriver Regedit og klikker på OK.
Klik dig så frem til [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains højreklik på mappen Domains og vælg Eksporter.
Avatar billede jezpez Nybegynder
06. august 2006 - 18:24 #3
Tak for jeres respons. Det var fromsej der kom med lige det svar jeg havde brug for og som derfor får point. Jeg har netop lige prøvet om det med godt resultat. Mange tak for hjælpen.
Da det er første gang jeg skal give point må du lige bære over med mig hvis der går lidt kage i det.
Avatar billede jezpez Nybegynder
06. august 2006 - 18:40 #4
Nu faldt tiøren for den gamle her ang. point. Hvis jeg har forstået det rigtigt omkring pointgivning i FAQ'en http://www.ebruger.dk/faq/#hvorfor_pointsystem så skal den der kommer med løsningen lave et svar før jeg kan tildele point. Og i det her tilfælde er det så fromsej. Håber jeg ikke jeg er helt gal på den :)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. august 2006 - 18:45 #5
Nej, du har ret, du kan ikke give point før jeg har lagt et svar.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
06. august 2006 - 18:46 #6
Men hov, læg et selv også, jeg skal ikke have 200 point for det her, 15 er rigeligt. :-)
Avatar billede jezpez Nybegynder
07. august 2006 - 01:26 #7
Jeg har ledt med lys og lygte efter et svar på hvordan jeg kunne lave den backup. Og fik jeg det endelig. Så 200 point er ingenlunde for meget.
Endnu en gang mange tak for hjælpen.
Avatar billede jezpez Nybegynder
07. august 2006 - 01:28 #8
Nu håber jeg sørme du har fået dem :)  Jeg gik ud fra det var nok at trykke på "Accepter"  Hvis ikke du har fået dine point, må du endelig sige til.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. august 2006 - 15:53 #9
Du skal markere mit navn i boksen, inden du klikker på Accepter.*S*
Avatar billede jezpez Nybegynder
08. august 2006 - 01:35 #10
OK tak for info, det er nu gjort. Har du fået dine point ?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. august 2006 - 19:11 #11
Ja, det er i orden, tak for point. :-)
Avatar billede jezpez Nybegynder
09. august 2006 - 01:05 #12
Alle tiders. Så ved jeg det til en anden gang. Tak tak.