Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 18:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

xpkey passer ikke på pcen

hej jeg har 3 spørsmål. 1. når jeg køre keyfinder så passer koden ikke med den der står under maskinen det er en acer bærebar 1353LM
2. kan man clone min recovery cd så jeg får en skive kun med xp, da jeg godt vil lave systemet om til fat32.  det kan jeg ikke selv få lov til at bestemme. med recovery cden
3. eller kan jeg bruge en kopi fra en anden maskine og så bare bruge min kode som står under maskinen.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
05. august 2006 - 18:14 #1
1: Lyder underligt. Var den installeret med Windows da du købte den(for så kan det være de bare har brugt deres egen key da de installerede den)

2: Kan du nok godt på en eller anden måde, men har ingen ide om hvordan.

3: Kommer an på om det er en OEM version af Windows du har eller ej.
Hvis du har en OEM, så skal du bruge den der fulgte med til PC'en da du købte den.
Hvis ikke, så kan du godt låne en cd af en ven og bruge den key der står under computeren, bare sørg for det er den rigtige cd. Hvis du har en key til "Windows XP DK" så skal det være sådan en cd, og ikke "Windows XP English"
05. august 2006 - 18:20 #2
PS: Hvorfor FAT32 ?
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 18:25 #3
Ja, spørger jeg også :/ NTFS er mere stabilt :/
Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 19:55 #4
1: ja, det var installert

3: der står ikke noget om oem på certifikatet, men tror at det er oem. er den eneste forskel noget med suporten på det

min pc siger at NTFS ikke under støtter filer over 4 Gb
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 20:10 #5
Lol min 250GB Sata HDD kører NTFS...

Har du overhovedet SP2 inde?
Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 20:25 #6
ja maskinen har alle opdateringer,
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 20:29 #7
Hvor siger den henne at den kun understøtter 4GB? inde i windows eller når du vil partitionere den i windows install via cd'en?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2006 - 20:38 #8
Der er ligemeget hvor den siger det, for windows NTFS understøtter max filstørrelser på 4 GB: http://www.windowsitpro.com/Article/ArticleID/27253/27253.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2006 - 20:38 #9
nicer> husk at læse hvad manden skriver :D
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. august 2006 - 20:41 #10
John, har du ikke læst forkert? Der står da NETOP at NTFS kan klare filer af lige så stor størrelse som partitionen.

Det er FAT32 der kun kan klare filer på 4GB eller derunder.
Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 20:42 #11
nej, det er når jeg pakker PAR filer ud ,
og så vil jeg gerne have en recovery cd som jeg selv bestemmer hvad indeholder og ikke de mange skod programmer de har lagt ind, er det noget norton ghost kan klare
så det også vrker efter en formatering
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 20:46 #12
sry min fejl :P
Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 20:47 #13
nu har jeg lige kikket efter og den skal selvfølgelig laves om til NTFS fra FAT32 min fejl, sorry
05. august 2006 - 21:31 #14
05. august 2006 - 21:33 #15
Generelt -> Den keyfinder du bruger ->
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 21:45 #16
ja den og rockxp de viser samme kode , det med converter se ud til at kunne bruges.
ville gerne have xp udaf min recovery cd så det er mig der bestemmer
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 21:53 #17
Det er en version af win xp lavet af OEM sælgeren derfor er det "deres" produkt og du må ikke lave om det på... ellers er det ulovligt
Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 22:32 #18
ja , men det er det vel også når man bruger en anden licenskey end den der høre til pcen :)
Avatar billede n2d Nybegynder
05. august 2006 - 22:36 #19
dr1 smid et svar det køre bare nu tak
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 22:37 #20
Om det er ulovligt at bruge en fuld lovlig "normal" xp cd og cd-key som man har købt seperat, på en computer, hvor der følgte producentens egen win xp med det :/
05. august 2006 - 23:15 #21
Ping...

(Deles med andre...)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2006 - 23:32 #22
pidgeot> du har helt ret :)