Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2001 - 16:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oracle8i Lite

Er der nogen, der har prøvet Oracle8i Lite til noget større?

Jeg ville specielt godt vide, om man, hvis licenspolitikken nu var i orden, kunne lade Oracle8i Lite følge med et program på en CDROM og lade programmets data opdatere en gang imellem via synkronisering af Oracle8i Lite over internettet...

Et af kravene skal være, at Oracle8i Lite skal kunne installeres \'usynligt\'. Jeg gider ikke have noget, som tilføjer endnu flere ubrugelig ikoner til brugerens pc end allerede nødvendigt.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
13. maj 2001 - 23:17 #1
Jeg har brugt Lite i nogle support-sager, men det er yderst sjældent at vi har nogle der bruger det!

Der findes ikke en liveupdate function ala symantec antivirus update til Oracle, hvis
det er det du mener.
Men man kan da godt lave en silent-installation, som kan ligges ind via f.eks. SMS!
SMS er netop et brugbart værktøj til dette formål du søger.

Lite bruger OUI(8i+) og ORCA(8.0.x) installerne, så kig lidt på silent-install... så har du lidt af det du søger !!

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2001 - 09:34 #2
pnielsen -> Tak for svaret.

Skriv og fortæl hvad \'SMS\' er for noget, så får du pointsene.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. maj 2001 - 09:42 #3
Hej Joern_h

SMS står for Systems Management Server. Det bruges af mange firmaers
IT-afdeling til distribution af software.....

check:
http://www.microsoft.com/danmark/mspress/books/book8632.htm
God bog om det !
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2001 - 09:45 #4
pnielsen -> tak for det
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. maj 2001 - 09:49 #5
Husk lige at skrive hvis du løber ind i problemer med Silent-install...
der er lidt forskellige fif alt efter hvilken version du vælger !

Held og lykke !
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2001 - 08:35 #6
pnielsen --> Jeg har problemer. Vil du godt kontakte mig på joh@stibo.dk?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2001 - 12:58 #7
pnielsen --> Jeg har nu haft kontakt til Oracle via Metalink.

Det kan ikke lade sig gøre!

Se selv på http://metalink.oracle.com/metalink/plsql/ml2_documents.showFOR?p_id=90-97011.996&p_showHeader=1&p_showHelp=1

Avatar billede pnielsen Nybegynder
19. maj 2001 - 00:59 #8
Jeg VED med sikkerhed at man kan installere Olite som silent, det har jeg selv gjort !
Men det var godt nok version 3 ..... den bruger ORCA installeren !

Måske det ikke er muligt i 8i.... lad mig lige prøve at checke det op !