Avatar billede kogt Nybegynder
18. juli 2006 - 02:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

baerbar tablet PC

jeg har taenkt mig og anskaffe mig en Baerbar PC til skole brug....

1. den skal ikke bruges til og spille paa...
2. det skal vaere en tablet PC.. (i ved vend skaerm og klap sammen saa skaermen ligger frit op oven paa tastaturet
3. den skal have den nye Intel Core Duo CPU
4. skaermoploesningen skal vaere bedre end 1024*768

jeg har selv fundet denne baerbar http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=203951 og den opfylder de krav jeg har...

det jeg gerne vil vide er om det "grafikkort" der nu er i denne er godt nok... for "Intel GMA 950" siger mig intet... er det fx bedre end et geforce4 mx440... ved godt det er lowend gfx... men det skulle nok daekke det jeg vil bruge den til...

og saa vil jeg gerne hoerer om der er andre der maaske kan finde an anden baerbar... som kunne have interresse for mig...

ps. grunden til det skal vaere en tablet pc er saa man kan tegne notater ind fx et billede af det nu laereren tegner paa tavlen...

hvad angaar prisen... saa maa jeg lige se hvad jeg vil ofre... men det skader ikke at komme med nogle bud... :) kom frisk :P
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2006 - 07:00 #1
Det nævnte grafikkort er fint, specielt hvis du ikke skal spille. Men det bruger af maskinens hukommelse!!

Det samme gør grafikkortet i Fujitsu-Siemens T4210: http://vilpublic.fujitsu-siemens.com/vil/pc/vil/datenblaetter/mobile/en/ds_lifebook_t4210.pdf
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2006 - 07:01 #2
Avatar billede kogt Nybegynder
18. juli 2006 - 12:37 #3
saa dvs at jeg skulle over at faa en i alt 1024 mb ram hvis grafik kortet tager af pc'ens ram... og jeg skal jo ikke bruge den til spil saa der er masser af ram tilraadighed til programmer...
Avatar billede kogt Nybegynder
18. juli 2006 - 12:39 #4
hmm stave fejl :) "saa dvs jeg skulle overveje at faa en med i alt 1024 ram"

det skulle vaere rigtigt :P
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2006 - 14:17 #5
Ja jeg vil anbefale 1024 under alle omstændigheder.