Avatar billede webname Nybegynder
09. juli 2006 - 17:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gratis chat server..

Hej eksperter..
Er der nogle, der kender nogle GRATIS/BILLIGE chat servere, til win32??
De skal kunne administrerer, mange brugere og rum/afdelinger..

Har fundet, et halvt alternetiv, men det koster bare penge: http://62.66.217.15:35555/ (så kan i nogenlunde se, hvad jeg mener..)

(Grunden til at softwaren, jeg leder efter, er at servicen skal tilbydes gratis..)

Venlig hilsen
Jannik Hansen
info@webname.dk (msn/mail)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juli 2006 - 17:35 #1
hvad med at bruge Google Talk den er gratis og helt uden begrændsninger som jeg ser det
Avatar billede Six Nybegynder
09. juli 2006 - 18:36 #2
Du kunne f.eks. også opsætte en irc server. - http://bahamut.dal.net/

Dine brugere skal så bruge en irc klient for at komme ind og chatte.
Avatar billede webname Nybegynder
09. juli 2006 - 21:12 #3
Mange tak, for foreløbige besvarelser...

Jeg beklager, jeg har nok ikke forklaret det som jeg tænkte det.. Jeg har en idé, om at en eventuel bruger skal via en web-browser (uanset operativsystem) skal kunne komme ind og deltage.. F. eks ligesom chat.jubii.dk (blot med et andet foremål).

Derved er mit spørgsmål, forefindes der nogle web-browser baseret Gratis/billige cms/win32 chat server? Uden at skulle installere software som en irc kanal.. (må gerne bruge, eks. java).

På forhånd mange tak!
//Jannik Hansen
Avatar billede webname Nybegynder
09. juli 2006 - 21:50 #4
Noget i den retning, bare mere avanceret så jeg har en admin.del.. http://62.66.217.15/test/chat3/chat.html
Avatar billede webname Nybegynder
31. december 2006 - 23:14 #5
Lukker... mine test jeg linker til, virker ikke mere.. Grundet skift til ny udbyder..
Avatar billede windcape Praktikant
01. januar 2007 - 00:30 #6
hint: IRC-server + Java Applet client (I en browser) = meget meget nemt, og tillader alt du beder om.
Avatar billede webname Nybegynder
01. januar 2007 - 00:43 #7
hvor får man fat i et java applet cliet??
Avatar billede Six Nybegynder
01. januar 2007 - 16:57 #8
Den kan du få her f.eks.: http://www.pjirc.com/main.php

Men der er mange forskellige klienter at vælge imellem. Den jeg linker til er ihvertfald gratis.
Avatar billede webname Nybegynder
02. januar 2007 - 21:23 #9
Prøver jeg.. tak! ;-)