Avatar billede it-interesseret Nybegynder
07. juli 2006 - 18:25 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan to webservere dele den samme port?

Hej alle

Kan man både have IIS'en og en anden webserver kørende på port 80, idet ISS'en hoster domænet A, mens den anden webserver hoster domæne B?

Eller skal den anden webserver op på en anden port?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
07. juli 2006 - 18:30 #1
det kan ikke lade sig gøre.
Men IIS kan jo godt håndtere mange domæner - på ét IP nummer og port 80.
Men du kan ikke installere fx Apache også - den går ikke, den ene af dem vil ikke starte op når du genstarter efter installation
Avatar billede htm Nybegynder
07. juli 2006 - 18:30 #2
Du kan ikke have den flere webservere til at køre på samme port hvis de skal køre samtidig :-)
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
07. juli 2006 - 18:36 #3
Ok, takker, men hvis jeg så opretter to IP'er. En IP med IIS'en, som hoster domæne A, og en anden IP med Apache, som hoster domæne B, så vil jeg godt kunne lade dem begge køre på port 80?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
07. juli 2006 - 19:30 #4
Dit trick med 2 IP numre går ikke - ved godt mit svar måske indikerede dette.
Men du kan have én aktiv service der bruger port 80.
Så du kan sagtens installere 2 webserver platforme, og så stoppe/starte dem når du har brug for dem.
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
07. juli 2006 - 19:37 #5
Sikker på, at man ikke kan anvende 2 IP, da jeg har to netkort i serveren?
Avatar billede morhan Novice
07. juli 2006 - 19:42 #6
Hvis de kører på hver sin ip, så skulle det ikke være noget problem at de begge lytter på port 80. Heller ikke selv om serveren kun havde et netkort
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
07. juli 2006 - 20:09 #7
Fedt nok, så er løsningen lige til :-)
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
25. juli 2006 - 23:10 #8
Morhan - tryk svar :-)