Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. juli 2006 - 23:58 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af nyt design

Hejza allesammen

Jeg kunne godt tænke mig noget feedback omkring et nyt design.
Jeg vil meget gerne have konstruktiv kritik, men positivt er selvfølgelig også meget velkommen! :)

Forresten vil jeg lige nævne, at flash logoet ikke vil køre konstant på undersider, da det måske ville være forvirrende. Det kører altså kun på forsiden. På de resterende sider vil den bare stå med slutbilledet.

På forhånd tak!

http://www.amews.dk/amewsv2/
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. juli 2006 - 05:49 #1
Den flash er da uhyggeligt tung. På min 1M forbindelse tog det alligevel 10-20 sekunder at loade med en grim loadbar. Så simpel som den er må det kunne gøres bedre, om ikke andet så ved at starte med at hent of vise en pænt billede og så først sætte animationen igang når den har hentet sig.

men køn, bedre farver og kønnere end den oprindelige. Det eneste jeg savner er ordet "Webdesign" placeret tydeligt et sted så man kan se hvad sitet handler om :-))
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. juli 2006 - 06:36 #2
"hurtigt godt og brugervenligt"

hurtigt nej, din top swf tr¿kker t¿nder ud, og kvaliteten er ikke for god.
overvej en anden l¸sning som ikke påtvinger brugeren til at SKULLE se animationen (lav den valgfri) nder et menuåunkt

godt, njaa ikke udpr¿get.. detser lidt uf¿rdigt ud, og personligt er jeg ikke vild med den lyseblå stil, det virker lidt "gameldavs".

Brugervenligt ja, nem at navigere, men den påtvungne flash top (som er for tung) er irreterende og IKKE "brugervenlig" den skal v¿re valgfri.

Det er en udem¿rket skitse til at bygge videre på, men overvej farver og indholdet i toppen, så er du godt på vej.

i ¸vrigt enig med ovenstående post.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. juli 2006 - 13:08 #3
Som jeg skrev:
"Forresten vil jeg lige nævne, at flash logoet ikke vil køre konstant på undersider, da det måske ville være forvirrende. Det kører altså kun på forsiden. På de resterende sider vil den bare stå med slutbilledet."

derudover har jeg lavet om på preloaderen nu, hvad synes i om det?
Slet jeres cache og start siden igen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. juli 2006 - 13:27 #4
Der er nu også tilføjet en skip intro
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. juli 2006 - 14:03 #5
Flere vurderinger er meget velkomne
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. juli 2006 - 15:15 #6
Derudover må I to godt smide svar.. ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. juli 2006 - 15:16 #7
mht. "hurtigt godt og brugervenligt" så er det jo noget en kunde har skrevet, skam ikke noget vi selv finder på... ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. juli 2006 - 17:38 #8
God ændring in flashens load metode. nemmere at se nu.

Jeg kan altså godt lide 'den lyseblå stil'. Nok fordi jeg er 'gammeldags' :-)))

Men nu er siden så også fredfyldt nok til at man lægger mærke til småting.

1) såsom de meget forskellige marginer imellem de forskellige blokke:
top<->meny  1mm
meny<->indholdsklodser  5mm
indhold<->indhold  9mm
forskellig bredde margin ud til containerfirkanten i top, bund og sider.
        (PS: kikker med FireFox, måshe browserafhængigt)

2) såsom nogen hjørner er runde, nogen firkantede, og rundingen i de runde varierer

3) såsom leg med <b> så det ser ud somom der bruges et virvar af fonttyper.

konsistens er en god ting.

IMHO, når sommerfuglen er landet, så har den flash animation opfyldt sit formål. Hvorfor blive ved og ved ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. juli 2006 - 00:15 #9
Nu er flashen endnu engang ændret, nu kortet helt ned.
Mellemrum har vi diskuteret inbyrdes i amews, og synes at de skal være lidt forskellige, det giver lidt variation. Det samme med rundingerne og skrifttyper. (Men det er selvfølgelig din mening at det skal være anderledes)
De steder det er bold er for at få det lidt tydeligere, og dermed synes vi heller ikke det ser for slemt ud med brug af fonttyper.

Men selvfølgelig, det er jo forskelligt fra person til person.
Avatar billede domaz.dk Novice
08. juli 2006 - 07:44 #10
Har den holdning til flash at det ser mega fedt ud.... hvis man kan finde ud af at lave nogle fede animationer...

Hvis man ikke kan det skal man hellere holde sig laangt fra det, eftersom det får bare en side til at se uprofessionelt ud.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. juli 2006 - 13:08 #11
Tak jeg har nu de vurderinger jeg skal bruge...

Smid et svar domaz.dk og mobius6
Avatar billede domaz.dk Novice
09. juli 2006 - 01:39 #12
/s
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. juli 2006 - 14:07 #13
-
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. juli 2006 - 14:07 #14
-
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. juli 2006 - 14:55 #15
Tak for jeres vurderinger, her er jeres point... ;)