Avatar billede utopiav Nybegynder
04. juli 2006 - 21:18 Der er 8 kommentarer

Problemer med trådløst netværk - igen

Mit problem består (STADIG) i, at jeg konstant ryger af mit trådløse netværk.
Umiddelbart har det ikke noget med udbyderen eller routeren at gøre,
da andre mennesker uden problemer kan være trådløst online på mit netværk.

Jeg har tidligere fået hjælp her og har opdateret mit netkorts drivere uden held.

Jeg har en bærbar Toshiba ”et-eller-andet”.
Umiddelbart tror jeg det har noget med ip-adressen at gøre, da den hele tiden leder efter ny ip-adresse. Jeg kan nemt komme online igen ved at ”reparere” forbindelsen, hvor den så leder og fonyer ip-adressen.

Fejlmedelelserne kan ses på følgende link:
www.utopias.dk

Routeren er: Linksys WRT54G version 2.2

Netværkskortet hedder: Intel(R) Pro wireless 2200BG network connection.

Link til sidste indlæg på eksperten.dk: http://www.eksperten.dk/spm/701658

Håber på et svar :o). Mvh. (uto)Pia
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2006 - 21:22 #1
Jo højere du sætter din transmissionsrate, jo svagere signal.
Prøv at sætte transmissionsrate til f.eks. 11Mbps
Avatar billede utopiav Nybegynder
04. juli 2006 - 21:26 #2
Øhh...hvad betyder det? :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2006 - 21:34 #3
Den hastighed hvormed din router sender skal sættes ned.
Bruger du f.eks. ikke internt netværk så kan du sagtens sætte hastigheden ned.
Avatar billede utopiav Nybegynder
04. juli 2006 - 21:38 #4
ok. Er det noget man gør på selve routeren?
Og tror du det vil hjælpe, eftersom andre (besøgende) uden problemer kan være online på mit netværk. Er det monstro så noget i min bærbare?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2006 - 22:17 #5
Det kan være din bærbare.
- Det kan være en dårlig antenne.
- Stadig dårlig driver.

Hvilken firmware version er der i Routeren??
Avatar billede utopiav Nybegynder
05. juli 2006 - 08:58 #6
Router: version 2.2

ja...jeg fatter det ikke. Det driver mig til vanvid.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2006 - 09:07 #7
Ja routeren er version 2.2, det står under den. Men inde i administrations panelet i øverste højre hjørne står SW versionen. Er dette ikke korrekt?
Avatar billede utopiav Nybegynder
05. juli 2006 - 09:17 #8
Er det dette nr: SWH4S3YO

Dejligt du gider at bruge lidt tid på det - og egentligt skylder jeg dig point fra sidst, men du svarede aldrig :o)