Avatar billede js_delphi Nybegynder
04. juli 2006 - 17:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kategori for PLC styringer (programmering, hardware osv.)

Hvorfor indeholder Eksperten egentlig ingen kategori indenfor PLC styringer?
Gär man ud fra, at der vil väre for fä brugere til en sädan kategori, eller hvad er grunden?

Dette er min anbefaling til oprettelsen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2006 - 17:23 #1
Hvor mange spørgsmål er der vedrørende PLC styring i de generelle kategorier ?

Nye kategorier oprettes normalt først, når der er et reelt behov. :)
Avatar billede zynzz Praktikant
04. juli 2006 - 18:51 #2
Men det kunne da være rart nok med en kategori med det :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2006 - 21:23 #3
Hvorfor? - hvis der i forvejen ikke oprettes spørgsmål der vedrører emnet, vil en kategori jo blot fylde op :)

Der findes heller ikke kategori til feks. Notes/Domino scripting...
Avatar billede js_delphi Nybegynder
05. juli 2006 - 09:11 #4
Selv ville jeg have brugt en PLC kategori ofte.
At jeg saa ikke bare poster spoergsmaal under generelle kategorier
er, at jeg ikke tror de "rigtige" personer kligger der.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
05. juli 2006 - 09:12 #5
kligger = kigger
sorry.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juli 2006 - 10:37 #6
Jeg kan sagtens følge dig.

Men man er nødt til at synliggøre behovet for nye kategorier, før de oprettes. Vi har tidligere - og er til dels stadig - plaget af en masse kategorier med ingen eller meget lidt aktivitet.

På et tidspunkt - før IDG tog over - var kotumen, at der kun blev oprettet nye kategorier, når der var et synligt behov herfor. Eneste parameter at måle behovet på er, om der i dag oprettes spørgsmål om emnet i andre kategorier.

Vedrørerende PLC styring er det dog et så grundlæggende "nyt" emne for Eksperten, at der ikke er en generel kategori der passer særligt godt. Så derfor kan jeg egentlig godt bakke dig på. Måske bør kategorien ikke specifikt hedde "PLC styring", men måske snarere det lidt mere generelle "Automatisering", da det jo både dækker PLC og andre automatiseringsteknikker og begreber. :)
Avatar billede js_delphi Nybegynder
05. juli 2006 - 11:51 #7
Lige präcis navnet Automatisering var egentlig det förste jeg ville have foresläet, men af en eller anden grund ändrede jeg det til PLC styringer.

En kategori med dette navn ville väre fed, da den vil komme til at sträkke sig over et bredt omräde, som i dag ikke er särlig godt däkket. Som du i övrigt selv var inde pä.
Avatar billede zynzz Praktikant
05. juli 2006 - 17:38 #8
Ja jeg kan saktens følge dig i at der måske ikke er så mange der laver indlæg i den kategori, man kan i så bare ikke lave en kategori der dækker over mange styringer som fx. automatiskeanlæg
Avatar billede js_delphi Nybegynder
30. juli 2006 - 15:40 #9
Håber kategorien bliver til noget.

Tak for svarene.

Lukker hermed.