Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
27. juni 2006 - 20:39 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

MSN Messenger problem

Hej eksperter :)

Jeg har det problem at for nogle dage siden gik mit MSN Messenger 7.5 i ged. Det ser ud til at skulle virke fint, men nede ved tray ikonerne, lægger MSN Messenger ikonet, som det plejer. Problemet er at der sker ikke noget når jeg klikker på ikonet, hellere ikke højre eller dobbelklik, så jeg kan faktisk ikke åbne MSN Messenger.

Jeg tror problemet opstod da jeg ville downloade nogle ekstra emotions til programmet. Det slog fejl og så afindstallerede jeg emotions'ene igen, men så var problemet der.

Jeg har prøvet at afinstallere MSN Messenger 7.5 flere gange og lægge det ind igen. Samme problem. Windows Live Messenger 8.0, der er der det samme problem.

Det gamle dårlige Windows Messenger virker dog fint, det opfylder bare ikke mine krav til Messenger!

Håber i kan hjælpe folkens :D
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
27. juni 2006 - 20:46 #1
Forresten, når jeg holder musen over MSN Messenger ikonet, skriver den i den der lille gule tekst boks "MSN Messenger - Ikke logget på" som den jo også gør hvis det virkede.. Ved ikke helt hvad der er i vejen!
Avatar billede hojben Novice
27. juni 2006 - 20:48 #2
tryk ctrl+alt+del og find msnmsgr.exe i listen. afslut denne og forsøg at starte msn igen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. juni 2006 - 20:49 #3
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
27. juni 2006 - 21:08 #4
hojben, har jeg prøvet mange gange, når jeg gør det, så kan jeg ikke starte MSN Messenger igen, men det er i tray igen efter genstart

john_westcoast, jeg vil jo ikke slette MSN 7.5, men jeg prøvede det der stod, der kom denne besked:

"Fejl: INF-filen C:\WINDOWS\INF\msmgs.inf blev ikke fundet"
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. juni 2006 - 21:20 #5
Der stod også slette og starte forfra<altså geninstallere.
For at komme af med den gamle messenger der er gået ged i, er du nok nødt til at gå ind i de lukkede filer ved hjælp af start<kør< og skriv regedit og find de messenger filer derinde der skal slettes, for at du kan komme videre. :-)
Avatar billede hojben Novice
27. juni 2006 - 21:25 #6
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
27. juni 2006 - 21:42 #7
john_westcoast, ok helt i orden, men ved ikke hvordan jeg gør det?

hojben, tror du, du kunne skrive hvilket af det jeg skal gøre, kan ikke helt forstå hvad fra siden jeg skal bruge?
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
28. juni 2006 - 07:50 #9
john: så siger den at den ikke kunne finde filen.. :/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. juni 2006 - 08:53 #10
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. juni 2006 - 08:56 #11
Rens op på din pc først med det her program, sørg for at indstille det efter guiden.

http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
28. juni 2006 - 20:07 #12
john_westcoast, har nu gjort begge dele, stadig samme problem :/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. juni 2006 - 20:15 #13
Har du også været inde på c-drevet >programmer og slette alt MSN Messenger?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. juni 2006 - 20:27 #14
Der er også muligheden for systemgendannelse tilbage før der gik kuk i det.

Ellers kan det være, hvis ikke du kan undvære MSN Messenger, at en geninstallering af Windows kan blive nødvendig.
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
29. juni 2006 - 14:50 #15
Kunen desværre ikke bruge sysmtemgendannelse, da den sagde der ikke var sket nogen ændringer siden det punkt.

Hvad mister jeg egentlig ved at geninstallere Windows?

Forresten så er det, efter jeg lagde den emotion pack ind, ikke kun MSN Messenger jeg ikke kan få til at virke. Min computer er generelt lidt langsom, og mine brændere tager 4 timer om noget der før tog 5 min (i estimated time, for jeg vil ikke vente 4 timer). ?
Avatar billede therichman Nybegynder
29. juni 2006 - 14:54 #16
Hvor fandt du de emotions henne? Det kan eventuelt hjælpe hvis du prøvet at installere dem igen, og så fjerne dem (korrekt) bagefter.
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
29. juni 2006 - 16:18 #17
Det var en ven der skrev til mig og lavede en smiley, som jeg ikke kunne se, da jeg ikke havde pakken. I stedet stod et link til hvor det kunne hentes. Det trykkede jeg på og hentede det. Kan ikke huske hvor det var, og kan ikke kommme ind i min meddelseslog :/
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
29. juni 2006 - 16:18 #18
meddelelseslog*
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. juni 2006 - 20:03 #19
Du mister alt på hd. så sørg for at brænde kopier af det du ikke har lyst til at miste.
Hvis du geninstallerer Windows, skal du ud og hente grafikkortdriver, lydkort, og bundkortdriver, netkortdriver.
hent det ned inden du starter med geninstallation.
Husk ikke at have internetstikket i medens du formaterer.:-)

Her et progarm der kan fortælle hvor du sakl hente drivers, hvis ikke du har dem liggende. Everest Home
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
10. juli 2006 - 12:55 #20
Beklager at jeg ikke har svaret tilbage før.

Vil data på min eksterne harddisk (ikke den hvor windows ligger på) tage skade af en geninstallation af windows?
Avatar billede hojben Novice
10. juli 2006 - 13:17 #21
nej
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
10. juli 2006 - 17:12 #22
Ok, det var godt..

Men problemet er faktisk større end jeg troede ved oprettelsen af denne tråd. Jeg har fundet ud af at også min dvd-brænder køre uhyggeligt langsomt, så langsomt at jeg ikke kan brænde noget med den. Min netbank er ustyrlig langsom og mange andre programmer på min computer er ekstremt sløve.

Er det en virus eller hvad? housecall.trendmicro.com går så langsomt at jeg ikke kan komme til at scanne, da den går i hak.. :/
Avatar billede hojben Novice
10. juli 2006 - 17:38 #23
tjek den med hijackthis fra www.spywarefri.dk og opret et spørgsmål med logfilen som tekst så kan de erfarne logfilkendere kigge den igennem.
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
10. juli 2006 - 17:43 #24
Ok det vil jeg lige prøve, og så vender jeg tilbage her :)
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
11. juli 2006 - 13:08 #25
hojben hijackthis loggen ledte til opklarelse af problemet, smider du et svar? :)
Avatar billede hojben Novice
11. juli 2006 - 14:48 #26
jepper :)
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
11. juli 2006 - 14:56 #27
Tak for hjælpen :)