Avatar billede paaj Nybegynder
21. juni 2006 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slet auto i den samme dato ?

Hej alle sammen.

Jeg finder ud af hvordan gøre man at slet denne auto i den samme dato f.eks 21 juni hvis auto slet kl 24 den 22 juni så væk / slet auto fordi planlægges den 21 juni men skal slet kl 24 den 22 juni hvordan gøre det ??

Hvordan jeg se det og koder ser ud ??
eller Du har Demo f.eks billede.
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2006 - 08:40 #1
.. okay, den forvirrede mig en smule. Hehe.
Vi du have, at en post i en database med dato 21. juni skal slettes 24.00 d. 22. juni? Altså, så snart d. 21. juni er ovre?

Den eneste måde at gøre det automatisk er ved at lave en schedule. Det kan du som regel kun, hvis det er din egen server. :)
Avatar billede paaj Nybegynder
22. juni 2006 - 12:46 #2
Hej..

ja det er det jeg mener og hvordan ASP kode gøre?

Og jeg har ikke noget egen server.. men bruge til hjemmeside.. men skal være have Database end MySQL...  jeg håber kan får det hjælpe lidt.. :-)
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2006 - 13:38 #3
Du kan ikke planlægge opgaver på den måde.
ASP fungere ved at det bliver afviklet når det bliver kaldt. Enten af en bruger (gennem en webrequest) eller en scheduled task. Tasks vil du ikke kunne oprette ved et alm. webhotel, så umiddelbart kan jeg ikke se nogen vej ud af det for dig.
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2006 - 13:39 #4
Du kan dog lave noget med, at når folk besøger din side, kaldes automatisk et script som tjekker efter for gamle elementer.
Det vil bare ikke nødvendigvis ske til midnat. Men lige så snart siden bliver kaldt af en bruger.
Avatar billede paaj Nybegynder
22. juni 2006 - 17:06 #5
Det er ikke færdig endnu..  jeg vil forklar over det.
Avatar billede paaj Nybegynder
22. juni 2006 - 17:07 #6
Jeg vil have en hjælp hvor og hvordan man gøre at f.eks 22 juni den dag planlægges og
vil gerne slet den auto f.eks 1 juli end at jeg gøre heletider at trykker slet.
Kunne den lade sig gøre at auto slet end jeg tryk venlig slet den sidst dato væk.
Fordi det er lidt trist at jeg går ind og slet den datoen som sidst frist datoen,
vil det kunne være dejlige hvis man kan auto slet ind kl 24 altså 30 juni, når det kl 24
så skiftes man dato 1 juli så auto selv slettet kan det ?

Hvad er koder auto slet dato ?

Så vil jeg blev da glad for at have hjælpe, skal jo bruge for det! Tak
Avatar billede paaj Nybegynder
23. september 2006 - 09:59 #7
Så jeg nød lukket det. men tak for hjælp