Avatar billede zyric Nybegynder
20. juni 2006 - 15:07 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk

Jeg fik lavet en ekstern harddisk nede i en butik her for lidt siden. Hvor han puttede en normal harddisk ind i sådan et kabinet.

Han sagde den var formateret osv.

Nu kommer jeg hjem og sætter stikkene til. Men der sker sgu ikke rigtig noget. Hvad skal jeg gøre for at få den til at virke? Der er ikke noget software med og der er ikke noget drev så vidt jeg kan se. Hvordan kan jeg starte den?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juni 2006 - 15:09 #1
Den skal gøres klar i diskhåndtering.
Avatar billede zyric Nybegynder
20. juni 2006 - 15:31 #2
Og hvor er det lige den ligger?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juni 2006 - 15:34 #3
Tryk på start- højreklik på denne computer-administrer-diskhåndtering.
Avatar billede larsenj Nybegynder
20. juni 2006 - 15:35 #4
højreklik på "my computer" vælg "manage" og under "disc Management", som peet49 rigtigt siger.
Avatar billede zyric Nybegynder
20. juni 2006 - 15:47 #5
Okay hva så når jeg kommer derind?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juni 2006 - 16:01 #6
Finder din disk-højreklikker på den opret partition og formaterer, du tildeler den et drevbogstav k eller lignende.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. juni 2006 - 16:19 #7
Af dit spørgsmål kan desuden udledes at drevet ikke var formateret da forretningen leverede dette, trods forsikringer om det modsatte. Egentlig en mærkelig opførsel.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juni 2006 - 16:46 #8
Hvis manden i forretningen ikke har mere styr på det, er det heller ikke sikkert, at jumper sidder som master.
Avatar billede allanfo Praktikant
20. juni 2006 - 16:48 #9
Var det en 3.5 tomme harddisk? Så skal der også en strømforsyning til.
Avatar billede zyric Nybegynder
20. juni 2006 - 20:56 #10
Der er sat strømforsyning til, for det var det, allanfo.

Og ja, meget mærkeligt han siger det... Han lignede ellers en nørd der havde styr på det :)
Avatar billede zyric Nybegynder
20. juni 2006 - 21:04 #11
Til peet49:

Hvilken disk skal jeg finde? Lige nu er der kun mit normale drev(C:\) også D:\ som er den CD jeg har i.. Kan ikke se andre disk.
Avatar billede allanfo Praktikant
20. juni 2006 - 22:49 #12
Hvordan slutter du den til? Gennem en USB-port går jeg ud fra? Hvis du bruger en USB-port på forsiden af kabinettet, så var det rart at vide, om den port har fungeret med andet udstyr før. Det er ikke alle PCer, hvor der er forbindelse til de forreste USB-stik.
Avatar billede zyric Nybegynder
20. juni 2006 - 22:51 #13
Jeg prøvede først det forreste, uden held.
Så prøvede jeg det bagpå og der sidder den stadig..
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juni 2006 - 07:26 #14
Den første betingelse er, at systemet finder usb-enheden, når den bliver sat til, så du skal have kigget på dine usb-porte. Er disken ikke jumpet som master, er det ikke sikkert systemet vil finde den.
Avatar billede zyric Nybegynder
21. juni 2006 - 08:16 #15
Ahhh.. Efter lidt kig omkring, er jeg kommet frem til den fejl, at min computer ikke kan finde denne fil: "usbehci.sys", da jeg prøvede at installere en driver til USB porten, under Enhedshåndtering.

Hvad kan jeg gøre for at få installeret denne fil? For den beder mig om at finde filen manuelt på computeren.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. juni 2006 - 09:45 #16
Den fil du refererer til er en del af USB2 funktionaliteten og installeres sædvanligvis sammen med servicepack 1, 1a eller 2 til XP. Løs installation er ikke noget jeg har forsøgt mig med.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juni 2006 - 14:53 #17
Slet alt USB i enhedshåndtering og genstart, så indlæses der ny driver.
Avatar billede zyric Nybegynder
21. juni 2006 - 19:36 #18
Nu har jeg været ude og prøve at reparere Windows - uden held. Den kan stadig ikke finde filen. Og da jeg prøvede at slette alt USB, så virkede hverken min mus eller noget og da jeg genstartede fik jeg fejlmeldinger.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juni 2006 - 19:42 #19
Hvordan repareret windows?
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juni 2006 - 19:56 #20
Du vil altid få fejlmeldinger, indtil windows har indstalleret driver igen.
Avatar billede zyric Nybegynder
21. juni 2006 - 20:51 #21
Altså installerer CD'en, og istedet for formater så lave en repair, ved at trykke R under partionen.
Avatar billede zyric Nybegynder
21. juni 2006 - 20:59 #22
Okay. Yderst mærkelig nyhed.

Nu har jeg tilsluttet den forældrenes computer, uden nogle problemer overhovedet.
Der var den formateret og kørte uden nogle problemer overhovedet. Det er virkelig irriterende, at det ikke kan virke.

Så det er mine USB-porte der er noget galt med kan jeg konkluderer udfra dette, og jeg har absolut ingen anelse til hvordan jeg skal ordne det. Jeg vil godt formaterer computeren så snart jeg har fået smidt alle de vigtige filer over på den.
Avatar billede zyric Nybegynder
21. juni 2006 - 22:44 #23
Og dog - der var jeg alt alt for hurtig.
Efter at have lagt lidt ned, kom der også problemer derinde. Jeg tror jeg tager den ned til forhandleren imorgen og smider den tilbage i hovedet på ham.
Avatar billede zyric Nybegynder
22. juni 2006 - 10:34 #24
Et hurtigt spørgsmål: Kan problemet ligge i, at en af USB-stikkene ikke er sat rigtig til og den derfor ikke kan få kontakt til den, eller er det noget med driveren?
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juni 2006 - 15:55 #25
De OnBoard usbèr på bagsiden er uden ledninger, så de kan ikke monteres forkert. Hvad siger enhedshåndtering om dine usbporte??
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juni 2006 - 15:56 #26
Det kan skyldes, at du ikke har indstalleret chitsetdriver til bundkortet.
Avatar billede zyric Nybegynder
22. juni 2006 - 17:59 #27
Tak for hjælpen..
Skal jeg såselv ned og se om stikkene sidder som de skal? For min mus sidder bagpå i USB'en og virker upåklageligt.
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. juni 2006 - 18:05 #28
Har du garanti på dyret, skal du ikke rode med det, det skal din forhandler gøre.
Avatar billede zyric Nybegynder
23. juni 2006 - 12:29 #29
Nu fyldte computeren 2 år her i Februar, så der er næppe noget de gider gøre :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. juni 2006 - 12:34 #30
Så må du i gang selv, god fornøjelse, det står i manualen hvordan de skal forbindes.
Avatar billede zyric Nybegynder
10. juli 2006 - 12:20 #31
(Lidt forsinket, håber stadig du er her :))

Kan det være rigtigt at en ting som keyboardet f.eks. godt kan kører i USB stikket, selvom de ikke er ordentlig tilsluttet?
Avatar billede allanfo Praktikant
10. juli 2006 - 12:38 #32
Der er 4 ledninger i USB: +5V, stel, Data+ og Data Stel. Hvis en af disse ikke er tilsluttet, så er der enten ingen strøm på enheden, eller også er der ikke nogen data forbindelse. Så hvis en af ledningerne ikke er tilsluttet, så virker det bestemt ikke.