Avatar billede 11er Nybegynder
14. juni 2006 - 22:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken database skal jeg vælge?

Hej!
Jeg skal lave en mindre database, til at rigistrer værktøj og andet udstyr med.

Mit problem er at jeg ikke har adgang til en server. Samtidig ønsker jeg at man ikke bare kan kopier databasen og designet.

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre?

Er der en der kan anbefale et godt program og/eller en god metode?

Systemet skal køre på en windows xp.
Avatar billede terry Ekspert
15. juni 2006 - 09:44 #1
If you are prepared to pay for it then Microsoft Access is a good start. Ther is also lots of support (help) if you need it, for example here on eksperten.

The finished database can be converted to an MDE file so that people cant see the code.
Avatar billede martinlind Nybegynder
15. juni 2006 - 09:53 #2
Du skal vælge Firebird + IBExpert begge dele er gratis, fylder lidt på din maskine og kører hurtigt og godt. Du kan søge på nettet efter dem :)
Avatar billede 11er Nybegynder
15. juni 2006 - 20:36 #3
Tak for svarerne.
Jeg giver 150 point til Terry, da det er det system jeg vil brug og da han også har svaret på begge spørgsmål.
Martinlind får 50 point for anbefalingen af programmet, men jeg kan en smugle Access, men viste ikke man kunne sikre sine data i access.
Avatar billede terry Ekspert
15. juni 2006 - 20:43 #4
thanks 11er
thomasjepsen has made an article on Access security, and althoug hI havent read it myself, I'm sure you will be able to make use of it.
http://www.eksperten.dk/artikler/314

have a good evening both of you