Avatar billede paaj Nybegynder
13. juni 2006 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig - har bruge for deres råde hurtigt som muligt

Hej...

Jeg vil vide hvordan..
hvis jeg skriv [mail]test@test.dk[/mail] men selv om fik som "email" dumt ser ud som ikke vise email adresse

jeg vide hvordan ser ud som give auto test@test.dk end "email"

jeg vise jer der kode:

strBesked = Replace(strBesked,"[mail]","<a href=""mailto:")
strBesked = Replace(strBesked,"[/mail]",""">email</a>")

Jeg håber kan får svare på det.
Avatar billede nielle Nybegynder
13. juni 2006 - 22:20 #1
Måske sådan her?

<%
tekst = "... [mail]test@test.dk[/mail] ..."

Set re = New RegExp
re.Pattern = "\[mail\](.*?)\[/mail\]"
tekst = re.Replace(tekst, "<a href='$1'>$1</a>")

Response.Write tekst
%>
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
13. juni 2006 - 22:21 #2
Er det noget i stil med http://www.ravie.dk/files/Eksperten/715267.asp du søger?
<%
sTekst = "Du kan sende mig en e-mail på adressen [mail]post@ravie.dk[/mail] eller til [mail]abuse@ravie.dk[/mail]."

Set regExp = New RegExp
regExp.Pattern = "\[mail\]([a-z0-9_\-@\.]+)\[\/mail\]"
regExp.Global = true
regExp.IgnoreCase = true
sTekst = regExp.Replace(sTekst, "<a href=""mailto:$1"">$1</a>")
Set regExp = Nothing

Response.Write sTekst
%>
Avatar billede paaj Nybegynder
13. juni 2006 - 22:31 #3
Hejsa...

Til Minijensen1.

Mange tak for hjælpe.. der er rigtigt...
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
13. juni 2006 - 22:36 #4
paaj > Du bør bruge det pattern som nielle er kommet med - det er langt mere simpelt (og garanteret også bedre) ;-)

Så koden du ender ud med er altså
<%
sTekst = "Du kan sende mig en e-mail på adressen [mail]post@ravie.dk[/mail] eller til [mail]abuse@ravie.dk[/mail]."

Set regExp = New RegExp
regExp.Pattern = "\[mail\](.*?)\[\/mail\]"
regExp.Global = true
regExp.IgnoreCase = true
sTekst = regExp.Replace(sTekst, "<a href=""mailto:$1"">$1</a>")
Set regExp = Nothing
%>

nielle > skal vi splitte pointene, du kom trodsalt først med det rigtige pattern :)
Avatar billede nielle Nybegynder
13. juni 2006 - 22:39 #5
Nah, jeg overlever nok. :^)

Du huskede til gengæld Global og IgnoreCase (selv om denne ikke er strengt nødvendig hvis [mail] og [/mail] altid er med småt).
Avatar billede paaj Nybegynder
13. juni 2006 - 22:48 #6
Hej igen.. så der er ingen problem.. der er helt virker godt. tak for det. smiler