Avatar billede sandfeld Novice
31. maj 2006 - 15:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skype og hackerangreb??

Efter jeg fornylig installerede Skype på min computer er jeg begyndt at få nogle advarsler fra Norton antivirus (se nedenfor)

http://sandfeld.users.whitehat.dk/blokering.jpg

Mit spm. er derfor er skype noget skrammel og have installeret på sin computer - har man nemmere ved at blive angrebet når man har dette program??

Hilsen sandfeld
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2006 - 16:03 #1
Nej Skype er ikke skrammel, men som alle den slags kommunikations programmer udgør de en risiko. Norton er relativt følsom og vil have falske positiver (sige at du bliver angrebet og i virkeligeden er der ikkke tale om et angreb). Grunden til dette er at man hellere vil have lidt falske positiver end at overse et angreb. Balancen er væsentlig idet lidr falske positiver ikke betyder noget, men kommer der for mange midster man tiltroen til produktet.

Du bør altid undersøge de alarmer der kommer f.eks. ved at google på den tekst norton giver dig. Ofte vil du kunne finde enforklaring på det der sker og ellers kan du altid spørge her. Både jeg og flere andre brugere har adgang til forskellige ressourcer der kan give os svar
Avatar billede sandfeld Novice
31. maj 2006 - 16:07 #2
Jeg vil gerne give dig point - men synes næsten at du mangler at nævne hvordan man skal bære sig af med at undersøge hvad der ligger bag en given IP-adresse?? - Hvorhenne gør man det - har du et link - du nævner et eller andet med google men jeg synes jeg savner lidt mere forklaring??
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2006 - 16:50 #3
Det er relativt sjældent at jeg gider kontrollere en IP adresse, for det første er det ret let at skjule sin rigtige adresse og oftest finder man kun udbyderens adresse og ikke selve brugeren og udbyderne udleverer kun navne hvis du har en dommerkendelse.

Danske ip adresser finder jeg hos http://www.dk-hostmaster.dk/
Udenlandske hos http://www.ripe.net/db/index.html

Det jeg skriver er at du kan prøve at søge på HTTP MS IIS NTLM ASN1 BO som vil give dig hits der fortæller en masse om mulighederne. Så længe der kun er et angreb er det sjældent alvorligt, især ikke når norton har blokkeret det, man skal dog holde øje selvfølgelig
Avatar billede sandfeld Novice
31. maj 2006 - 16:57 #4
Takker for hjælpen....Her får du dine velfortjente point
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2006 - 17:51 #5
Tak og velbekommen, du vender bare tilbage hvis der er mere du vil vide!!!