Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
28. maj 2006 - 19:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hal.dll mangler og forsvinder igen efter re-installation

Jeg har set mange have problemer med en manglende hal.dll og det har jeg egentlig også, men mit problem er, at når jeg ordner det så går der en dag hvor computeren kører fint og så opstår samme problem igen. Så nægter den at starte og skriver at hal.dll mangler. En af gangene skrev den dog ikke hal.dll, men "Windows\System" manglede.
Jeg har formateret hele PC'en adskillige ganeg bortset fra en partition på 10GB (som jeg har virus scannet grundigt), som indeholder mine musikfiler, men problemet bliver ved med at opstå.

Det må vel være et hardware problem så eller hvad?

På forhånd tak,
Mads
Avatar billede hcma Novice
28. maj 2006 - 19:47 #1
er det den her som mangler:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

og så vedr. hall.dll mangler: måske dette, hvis man har flere harddiske/partitioner:
gå ind i bios'en og deaktiver alle drev, undtagen den harddisk hvor xp skal installeres på, og cd drevet hvor xp cd'en sidder i. Sæt cd drevet øverst på boot sekvens listen, og så skulle det gerne virke igen.
Går ud fra at et af drevene lavede konflikter, måske pga. at xp er installeret på det ene eller fordi det er meget gamle drev.
Avatar billede hcma Novice
28. maj 2006 - 19:49 #2
glemte lige:  har di checket disken for fejl:  http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
28. maj 2006 - 21:30 #3
Jeg har lige kørt chkdsk på begge partitioner. Den fiksede en enkelt fil på D drevet (musik drevet) og ellers så kørte det perfekt. Jeg forstår ikke helt det første der? Altså, jeg har én harddisk delt op i to partitioner og så har jeg et CD-drev og et DVD-drev. Skal jeg så deaktivere DVD-drevet eller en af partitionerne eller hvordan? Jeg kan sagtens deaktivere DVD-drevet da jeg aldrig bruger det, men de andre vil jeg gerne bruge.
Avatar billede hcma Novice
28. maj 2006 - 23:32 #4
du deaktiverer dvd-drevet + dit D-drev.
sætter den til at boote fra cd-drevet og installerer på C-drevet
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
29. maj 2006 - 13:28 #5
Ok, så forstår jeg... tak for hjælpen indtil videre, men jeg venter lige med at gøre det sidste der til jeg har set om den laver problemer igen.
Kan det der chkdisk have ordnet problemet? Eller har den bare tjekket om filerne på disken er ok? Eller om harddisken er ok?
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 13:41 #6
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
29. maj 2006 - 15:41 #7
Tusinde tak igen... Bare smid et svar, så får du pointene. Du har bestemt gjort dig fortjent til dem.
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 16:20 #8
der kommer et svar her  :o)
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 18:49 #9
takker :o)