Avatar billede karryen Nybegynder
23. maj 2006 - 21:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Client IP i Global.asax

Hej,

Jeg har prøvet at løse på problemet i lang tid, og bliver nu nødt til at spørge jer. Hvordan kan jeg få clientens IP at vide under Application_Start i min global.asax?

Kører asp.net 2.0
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. maj 2006 - 21:40 #1
Hvad skal du bruge den til i application_start?... Så får du jo bare den der hitter din app første gang efter en genstart (altså af applikationen).
Klientens IP kan du normalt finde på:
Request.UserHostAdress;
(Men det er ikke noget du kan gøre fra application_start).
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. maj 2006 - 21:42 #2
(er det ikke meningen at du gerne vil have ip-adressen for hver bruger der hopper ind på din side?)
Mvh
Avatar billede karryen Nybegynder
23. maj 2006 - 21:59 #3
Oh, jeg troede Application Start-kode ville køre hver gang en client 'starter' siden.

Jo, det er miningen jeg skal have IP'en hver gang en person hopper ind på min side. Har du lige en smart måde at gøre det på?
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. maj 2006 - 22:01 #4
Ja du kan hente den sådan her:
string ip = Request.UserHostAdress;

Og det kan du så gøre i session_start istedet hvis du vil have det for alle der hopper ind på siden:

void Session_Start(object sender, EventArgs e)
{
    string ip = Request.UserHostAddress;
}

Mvh
Avatar billede karryen Nybegynder
23. maj 2006 - 22:09 #5
arh okay, så Session_Start kører hver gang en ny person besøger siden?

Så vidt jeg ved er det ikke muligt at bruge request i global.asax, men prøver da lige
Avatar billede karryen Nybegynder
23. maj 2006 - 22:18 #6
Herligt, det kører helt perfekt.

Mange tak for den hurtige hjælp, smid et svar :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. maj 2006 - 22:20 #7
Det var så lidt :o)
Mvh