Avatar billede tilbageblik Nybegynder
22. maj 2006 - 00:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Asus M6N, update af grafik driver?

Hej, eksperter.

Jeg kunne ikke rigtig gennemskue, om dette er den mest korrekte kategori at poste/spørge om dette i, så bær over med mig, hvis det er forkert :)

Min bærbare, en Asus M6800N (M6N), er udstyret med en ATI Mobility Radeon 9600 grafik-fætter, og jeg kan simpelthen ikke finde en driver (pt. installeret version er 6.14....), så jeg kan opdatere.

Hvor hulen gemmer de sig?

Jeg HAR fundet en på www.asus.com, som jeg har hentet og prøvet at installere, men det lader til, at den ikke "vil eksekvere"... Meget, meget mystisk!

Desuden fandt jeg en Catalyst på www.ati.com, som tilsyneladende skulle understøttes af den chip, min bærbare indeholder, men når jeg prøver at installere dén, får jeg meldingen, at den ikke kan installeres på mit system.

Nogen, der kan hjælpe? :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. maj 2006 - 00:27 #1
Download Everest Home Edition.
Den kan vise dig en oversigt over alle komponenterne i din computer, og give dig links til hvor du kan downloade drivere.
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
22. maj 2006 - 00:28 #2
Det ser jeg lige på :) Tusind tak for input så hurtigt! Jeg vender tilbage...
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 00:37 #3
Har selv et mobility 9650 og radeon har ikke været for gode til at komme med drivere til deres mobility kort. Derfor fandt jeg moddede drivers fra omega, som jeg siden også er begyndt at bruge på min stationære med Radeon kort.

http://www.omegadrivers.net/

Kan hentes her direkte

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1361
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 00:38 #4
Husk at slette de gamle drivere før du installerer nye
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 00:40 #5
Everest linker også til ati i dette tilfælde, og de har ikke de bedste drivere idet de ikke laver mobility drivere ret ofte. Så dette er et af de sjældne tilfælde hvor everest ikke hjælper. Everest er dog et super lækkert program :)
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
22. maj 2006 - 01:40 #6
thesurfer:
Tak for hint til et meget brugbart program! :) - Som drgonzo er inde på, kunne jeg dog desværre ikke bruge det lige netop her.

drgonzo:
Pletskud! Stor tak herfra :) Det spiller bare nu. Den opfører sig sq næsten som om, den har fået en blodtransfusion. Hehe. Det gamle, dejlige bæst har fået nye kræfter! Hvis du smider et svar, overrækker jeg med glæde point.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 01:44 #7
Glad for at kunne hjælpe :)

Der kommer nye omega drivere jævnligt så husk at holde øje med siden

VH
Thomas
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
22. maj 2006 - 19:10 #8
Hermed point og igen en tak for hjælp og input :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 19:22 #9
Det er jo derfor vi er her ;-)