Avatar billede kingrex666 Nybegynder
16. maj 2006 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

hvad skal man vælge

hej alle

jeg skal laven en side hvor der skal ligge musik som man kan høre og videoer man kan se (de er selvfølgelig beskyttet under lov og ret)

MEN .... de billige webhoteller understøtter ikke den slagt da det belaster deres forbindelse... så kommer det ... spørgsmålet....

hvilket webhotel skal man vælge....?????
det skal selvfølgelig ikke være det dyreste, men jeg ved godt at det ikke kan være ligeså billigt som de billige webhoteller... :(

hotellet skal understøtte streaming af musik og video samt være et sted hvor der er meget plads til en fornuftig pris...

kan det lade sig gøre?

pft,
/rasmus
Avatar billede jokkejensen Novice
17. maj 2006 - 00:38 #1
Streaming og meget plads - hører ikke sammen med fornuftig pris..

Ønsker du at streame, ala microsoft media server, eller blot noget progresive download, ala wmv, flash's flv ?

En rigtig streaming løsning er ofte en del dyerer, og kun nødvendig til store stykker film, der skal kunne spoles i - endvidere giver den mulighed for bedre kryptering af materialet - men ikke sikker nok..

Den anden er en del billigere, og den kan du køre fra langt de fleste webhoteller, men vælg da en "stor" og ikke en til en 10' ... ala www.azero.dk :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
17. maj 2006 - 11:24 #2
Jeg er enig med jokkejensen om at streaming af musik eller video ikke altid hænger sammen med fornuftig pris. Streaming kræver en del trafik hos udbyderen og gode serverer. Jeg har selv nået hos www.unitspeed.dk (jeg bruger ikke streaming) og mener der er nået med streaming muligheder. Du kan evt besøg deres hjemmeside.
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
22. maj 2006 - 15:58 #3
tak for hjælpen

smide i bare et svar og indkasser jeres point
Avatar billede it-dk Nybegynder
22. maj 2006 - 16:16 #4
Det var skam så let. Fandt du en udbyder som kan gøre det du ville.
Avatar billede it-dk Nybegynder
22. maj 2006 - 23:27 #5
ups glemt at lave svar.
Avatar billede younk-dk Nybegynder
06. juni 2006 - 13:56 #6
Vil da hellere anbefale servage.net der for du 75000 mb plads, og ikke fri trafik som i danmark betyder mindre end 5 gb. Hos servage.net får du 600 gb trafik og servicen er rigtig god. De tilbyder det hele, og du betaler kun 7,5 euro om måneden!