Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 13:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Apache: 2 homedir?

Min Apahce server kører med et homedir på d:/htdocs.
Jeg kunne dog godt tænke mig, at hvis jeg f.eks. gik ind på http://127.0.0.1/test så henter den fra f.eks. f:/htdocs

Kan dette laves på en måde?

Har nemlig en ekstren harddisk hvor jeg har mange dokumenter på - er træt af at skulle kopiere den frem og tilbage hele tiden.
Avatar billede loevgaard Praktikant
13. maj 2006 - 13:30 #1
Gå ind i /apache/conf/, der ligger en fil kaldet httpd.conf, i dit tilfælde skal du sikkert gå ind i apache2/conf/apache2.conf. Men ligemeget hvad din fil hedder, så find linjen, hvor der står: DocumentRoot "C:/sti/til/htdocs" og ændre den til hvad du vil. Du skal dog være opmærksom på, at der kan være relative stier i forhold til denne mappe, men prøv dig frem :)
Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 13:34 #2
Ja, overstående er så hvad jeg har I forvejen!

Jeg ved godt at man kan ændre DocumentRoot, det er ikke noget problem!

Det det drejer sig om, er om jeg kan have 2 DocumentRoots! Altså om jeg på en måde kan lave en mappe som har et andet root.
Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 16:26 #3
Kan jeg ikke lave sådan at f.eks. 127.0.0.1 har et documentroot og at localhost har et andet?
Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 17:19 #4
Jeg har nu f.eks. lavet dette i min windows-host fil:
127.0.0.1      localhost
127.0.0.1      htdocs

Kan jeg så ikke lave et virtualhost som svarer på http://localhost og et som svarer på http://htdocs og på den måde have to documentroots?
Avatar billede showsource Seniormester
13. maj 2006 - 17:23 #5
Prøv med:
NameVirtualHost *:80

# HTDOCS
<VirtualHost *>
ServerName htdocs.localhost
DocumentRoot "F:/htdocs"
</VirtualHost>
Avatar billede showsource Seniormester
13. maj 2006 - 17:25 #6
Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 17:49 #7
Jeg har dette i min htdocs:

NameVirtualHost *

<VirtualHost *>
DocumentRoot F:/htdocs/
ServerName htdocs
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
DocumentRoot D:/htdocs/
ServerName *
</VirtualHost>

Men det dur ikke.
Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 17:52 #8
Har nu også prøvet med dette i min httpd:

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *>
ServerName htdocs.localhost
DocumentRoot "F:/htdocs"
</VirtualHost>

Men når jeg besøger htdocs.localhost sker der ingen ting :( Jeg får den der MSN søge side.
Avatar billede showsource Seniormester
13. maj 2006 - 20:53 #9
I din hosts fil skal navnet jo også være der:
127.0.0.1      localhost
127.0.0.1      htdocs.localhost

I dit ex. før hvor du bruger * som ServerName i en vhost, vil det formodentlig fejle.
Men dit sidste ex. burde virke, hvis ellers din hosts fil er korrekt.
har du PHP på den? Så prøv det vhosts script, (omend der er lidt fejl i det! :O] )
Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 21:33 #10
Jeg har denne:

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *>
ServerName htdocs.localhost
DocumentRoot "F:/htdocs"
</VirtualHost>

Men nu viser både 127.0.0.1 og htdocs.localhost f:/htdocs :(
Avatar billede showsource Seniormester
13. maj 2006 - 21:52 #11
hmm, ja, men lad os sige du i din conf bruger

ServerName localhost

DocumentRoot "D:/htdocs"

og så ved vhosts bruger

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *>
ServerName htdocs.localhost
DocumentRoot "F:/htdocs"
</VirtualHost>

burde du komme på D:/htdocs med localhost og 127.0.0.1 og på F:/htdocs med htdocs.localhost
Avatar billede dennism Nybegynder
13. maj 2006 - 22:27 #12
Kan ikke forstå hvad der er galt.

Lige meget om jeg besøger 127.0.0.1, localhost eller htdocs.localhost ser jeg F:/htdocs :(
Avatar billede dennism Nybegynder
14. maj 2006 - 10:06 #13
Kan du hjælpe?
Avatar billede dennism Nybegynder
17. maj 2006 - 12:24 #14
.lukker