Avatar billede naebet Nybegynder
13. maj 2006 - 11:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med .htaccess

Jeg har problmer med at få .htacces på apache2.00.55 til at virke.

Det virkede på apache 1.3!

Er der sket nogle ændringer?

htaccess:
AuthName "-- Til siderne --"
AuthType Basic
AuthUserFile C:/mappemedkoder/htpasswd
require valid-user

i min errorlog kommer følgende

[Sat May 13 10:51:13 2006] [error] [client 127.0.0.1] user blondine: authentication failure for "/siden": Password Mismatch

nogle forslag
Avatar billede fbhzone Nybegynder
13. maj 2006 - 12:40 #1
din password streng er ikke rigtig?
prøv evt. at lav din kode her:

http://fbh.lexitech.dk/crypt/
Avatar billede naebet Nybegynder
13. maj 2006 - 13:22 #2
Det giver samme passwordstreng som den jeg allerede har så det er ikke det der er galt!

Jeg benytter IE7 kan der ligge noget i det?
Avatar billede showsource Seniormester
13. maj 2006 - 17:22 #3
Ligner du har brugt webcafe's guide, og den vil som regel ikke virke med Apache på windows.
Prøv at bruge:
blondine:$apr1$xA1.....$UKdYTcdFN77slyPameF0R1
i din htpasswd. (bruger == blondine password == blondine)
Hedder den htpasswd og ikke .htpasswd ???

anyway, hvis du bruger .ht......, altså starter din passwordfil med punktum h t vil den pr. default blive beskyttet af Apache

Og bortset fra det, så skal du tillade at bruge .htaccess for det dir hvor din .htaccess ligger.
Pr. default tillader Apache ikke at bruge .htaccess
Avatar billede naebet Nybegynder
19. maj 2006 - 14:35 #4
det ser ikke rigtigt ud til at det ændre så meget på det. jeg har forsøgt at flytte lidt rundt med min mappe med htpasswd, for at se om det har noget at sige uden held.

vil det være bedre at styre login direkte på siderne med session??
Avatar billede showsource Seniormester
20. maj 2006 - 17:09 #5
Komer an på hvad du vil med det.
Men det "ligner" lidt at du får defineret stien og/eller filnavn til din pssword fil forkert.
Du kan godt lave en .htaccess som popper med en login, men du får ingen fejl hvis den ikke kan finde passwordfilen.
Avatar billede naebet Nybegynder
22. maj 2006 - 13:08 #6
vil den så også skrive
[Sat May 13 10:51:13 2006] [error] [client 127.0.0.1] user blondine: authentication failure for "/siden": Password Mismatch?

det er vel ligegyldig hvilken mappe jeg smider htpasswd i bare det er den rigtige sti jeg benytter. hvis den ligger i c:\koder hvad er så stien til den?
Avatar billede naebet Nybegynder
22. maj 2006 - 16:59 #7
har løst det vha.

http://sniptools.com/tutorials/windows-apache-and-htaccess-authentication

så jeg tror at det har været passwordstrengen der var forkert, da loggen siger at det er den der ikke passer, hvis stien er forkert skriver den at den ikke kan finde filen.

I var begge inde på at det var passwordet så kan dele pointene. hvis I kommer med et svar
Avatar billede naebet Nybegynder
28. november 2006 - 08:27 #8
lukker
Avatar billede showsource Seniormester
28. november 2006 - 08:36 #9
svar
Avatar billede showsource Seniormester
28. november 2006 - 08:37 #10
nåh
Avatar billede naebet Nybegynder
11. december 2006 - 20:11 #11
Jeg oprettede bruger og password med htpasswd.exe og fik det til at virke.