Avatar billede grumfidum Nybegynder
12. maj 2006 - 20:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Diasshow Program

Hej

Jeg sidder for tiden og leger lidt med noget diasshow. Mine forventninger til dette er:

At man nemt skal kunne tilføje nye dias og indsætte billeder i en forudbestemt størrelse, så det bare bliver sat ind i en forudbestemt fotoramme.

Den skal være til at navigere rundt i og bestemme hastighed på (og altså ikke ende som en avi fil eller anden filmfil).

Det skal være muligt (også gerne i forudbestemte boxe at skrive kommentarer til hvert indsat billede

Med forudbestemte, mener jeg at jeg til at starte med sætter op, hvor jeg vil hente billederne fra, hvilken størrelse og hvor på dias'sene, tekstboksene og billedeboksene skal være. Gerne med mulighed for at vælge om billedet er på højkant eller vandret.

Jeg har indtil nu brugt powerpoint, men er træt af alle de instillinger jeg skal lave igen og igen. Har prøvet mig med makroer, men så virker de pludselig ikke og de virker kun på den fremvisning jeg er i gang med nu og altså ikke på nyoprettede diasshows.

Hvilket program eller fremgangsmåde kan anbefales?

Mvh Michael Baumann
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2006 - 20:27 #1
Kik på Irfanview, du får lige et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2006 - 20:27 #2
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. maj 2006 - 21:05 #3
Jeg har med glæde brugt PicturesToExe fra: http://www.wnsoft.com/apr/ et par gange.
Koster ca. $35, men kan utroligt meget, kig på deres trial !
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2006 - 21:32 #4
Husk at XP kan gøre det "Out-of-the-box" f.eks. fra Denne Computer npr du har valgt at vise mappes som billedserie
Avatar billede grumfidum Nybegynder
24. maj 2006 - 00:13 #5
Hej igen.. ingen af de nævnte programmer kunne jeg få til det jeg ønskede.. endte ud i noget der hed "Picturestoexe".. nemt og godt (noget min morfar skal kunne forstå at bruge.. :)  )

Trækker svaret tilbage, men mange tak for bidragene alligevel
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. maj 2006 - 08:01 #6
Øhhhhh .....prøv lidt at kigge på min kommentar igen - og så var der ikke noget af det nævnte du kunne bruge!!!!
Avatar billede grumfidum Nybegynder
25. maj 2006 - 13:19 #7
Gud.. :S Sorry.. mange gange.. ved ikke hvordan jeg giver dig pointsene alligevel.. Kan starte en ny tråd og så bare tildele dig dem dér hvis det er.. Det er da utrolig jeg har overset det..

Mvh Michael
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. maj 2006 - 13:42 #8
Skidt med det - pointene betyder ligesom det allermindste - men forstod ligesom ikke dialogen.

God fornøjelse med programmet!