Avatar billede janbn Nybegynder
08. maj 2006 - 08:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fodre forskellige swf´ere med tekst

Hej
Jeg er igang med et projekt hvor den samlede produktion består af en række selvstændige swf´ere der loades ind via menuen/brugervalg. I disse swf´ere optræder der tekst som jeg gerne vil gøre dynamisk og nem at sprogversionere. Hvordan gøres det nemmest og smartest? Er det ikke noget skidt at stå med 50 selvstændige .txt filer? Kan al tekst samles i ét dokument? Bliver produktionen langsom af det? Den tekst der loades ind skal meget gerne kunne HTML-formateres.
Kan nogen henvise til eksempler, tutorials, erfaringer etc. Modtages med kyshånd.
Avatar billede exclusive Nybegynder
08. maj 2006 - 08:31 #1
hvis du finder en tutorial på at gøre det dynamisk via xml tror jeg ikke du drukner helt i en masse txt filer...

hmm..

hvis du i txt filerne skal kunne skrive div. html tags som skal forståes og formateres af flash skal du i dit actionscript loade dine variabler ind med htmlTekst (men kan jo være det er anderledes når du skal lave det via xml..)
-og så skal du slå ''Render tekst as html'' til på dine dynamiske tekst felter...
dette gøres under properties, til dit tekst feldt..
Husk at gemme dine txt'er i Unicode for dine ÆØÅ'er..

jeg ved at min hjælp ikke er så stor da jeg selv er newbie i flash.. men håber da den kan give lidt hints :-)
Avatar billede janbn Nybegynder
09. maj 2006 - 09:53 #2
Hej exclusive
Jeg tror du har ret i at xml kunne være vejen. Er der ikke nogen der kan henvise til tutorials, eksempler og lign. på området?
Avatar billede exclusive Nybegynder
09. maj 2006 - 10:06 #3
somsagt er jeg selv stadig newbie, så har ikke haft med dynamisk txt via xml at gøre..
men prøv at kigge hos steder som:
www.kirupa.com
www.actionscript.org
www.gotoandlearn.com

Held og lykke :-D
og glem nu ikke de 2 danske hjælpe sider www.flashfaq.dk og www.flashforum.dk
Avatar billede janbn Nybegynder
26. juni 2006 - 12:28 #4
OK....