Avatar billede bravida Nybegynder
06. maj 2006 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

http://www.eksperten.dk/spm/707611

Spørgsmål er flyttet hertil
Avatar billede bravida Nybegynder
06. maj 2006 - 12:15 #1
Problem med install af Apache HTTP server
Mit styresystem er windows 2000 prof. Ved install af Apache server får jeg denne fejlmeddelse og install går i stå. Hvad kan dette skyldes.
Fejlmeddelse: syntax error on line 198 of C/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/httpd.conf: Serveradmin takes one argument. The email adress of the server administrator Note the errors or messages above, and press the <ESC> key to exit. 18....
Avatar billede showsource Seniormester
06. maj 2006 - 16:06 #2
Du skal blot skrive en brugbar email, f.eks. nobody@nobody.dk
Men bedre, din egen email :O)
Avatar billede bravida Nybegynder
06. maj 2006 - 16:18 #3
Det kan jeg jo ikke, da jeg ikke engang er kommert frem til det første vindue "Welcome to the Installation Wizard for Apache HTTP Server 2.0.52"
Avatar billede bravida Nybegynder
06. maj 2006 - 16:25 #4
Har denne til install. "apache_2.0.52-win32-x86-no_ssl.msi"
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2006 - 17:21 #5
lyder som den allerede er installeret

prøv og se om C:\Programmer\Apache Group\Apache2\conf\httpd.conf ikke
er der og så ret den som beskrevet og så prøv igen
Avatar billede bravida Nybegynder
06. maj 2006 - 19:10 #6
Nej denne er ikke installeret på min PCer, da install. går i stå ret hurtig og fejlmeddelse kommer som beskrevet.

Da jeg kan beskrive hvordan en install. er, skyldes dette at jeg har installeret programmet på en anden PCer med XP som styresystem, og vil derved også selv havde det installeret på min egen PCer, med windows 2000 prof. , som styresystem.
Avatar billede showsource Seniormester
07. maj 2006 - 09:59 #7
Du har vel ikke en webserver kørende i forvejen?
Hvis du har antivirus m.m. så prøv at stoppe dem/den før install.
Avatar billede bravida Nybegynder
07. maj 2006 - 14:21 #8
Nej jeg har ingen websever til at køre, og vedr. antivirus m.m er dette også prøvet at være slået fra under install., men samme problem. Ved ikke om programmet kun er til styresystem XP, da jeg bruger win 2000 prof.
Avatar billede bravida Nybegynder
07. maj 2006 - 14:41 #9
Afslutter og opretter et nyt spørgsmål, der er mere beskrevet vedr. problemet.