Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 17:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nemt htaccess newbie-spgm.

Jeg har lavet en .htaccess som virker fint (tror jeg). Dog skal jeg lige ha' be- eller afkræftet følgende:

Er det korrekt at en htaccess-fil aldrig vil reagere på en komplet url skrevt direkte ind i browserens adressefelt??

- Altså således forstået, at man altid vil kunne tilgå en ellers "htaccess-beskyttet" fil, blot ved at skrive hele url'en i adressefeltet.

Korrekt eller totalt misforstået..??
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2006 - 18:06 #1
Det er korrekt (hvis den altså er lavet ordentligt)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2006 - 18:07 #2
Du kan jo pröve at skrive urlen selv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2006 - 18:10 #3
Eller hvad mener du med at reagere? Du vil jo få den der loginrude op, hvis du skriver direkte til en fil i din beskyttede mappe, fra adressefeltet.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 18:12 #4
Det har jeg skam gjort, men det besvare jo ikke mit spgm., idet jeg kunne have overset en mulighed. Derfor spørgsmålet ik'.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2006 - 18:16 #5
Og .htaccess er en ganske udemärket beskyttelse af fx en adminside. Du skal bare huske at lägge din fil med bruger og password hvor andre ikke kan få fat i den (mange gange helt nede i roden på dit webhotel). Og så selvfölgelig kryptere passwordet.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 18:17 #6
Nej, jeg snakke ikke om password-beskyttelse. Jeg snakker om mod_rewrite (skulle jeg nok ha' skrevet i spgm. sry)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2006 - 22:51 #7
Lukketid!
Smid et svar, hvis du vil dele point'ene med mig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. maj 2006 - 09:57 #8
Nej tak