Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2006 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Canon PowerShot S3 IS

Hej der ...

Er dette kamera ok ...

Vi skal kunne tage nogle gode nær-billeder, og billedet skulle gerne optages ret hurtigt, vores nuværende kamera Olympus C-460 ZOOM, er længe om at tage et billede - det er som om, at efter man har klikket, går der lidt tid, så f.eks. personen har flyttet sig ...

Tager Canon PowerShot S3 IS billedet med det samme - lige når man klikker?

hilsen Conrad
Avatar billede egr_sli Nybegynder
30. april 2006 - 12:00 #1
her er først nogle rigtig gode sider, der "reviewer"/tester kameraer.
http://www.dpreview.com/
www.stevesdigicam.com
www.megapixel.net

hvis I leder efter et hurtigt kamera, er dette det hurtigste jeg kender:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp200/
Virkelig lækkert kamera (fås også i sort)

Kameraet starter op og er klar til at tage billeder på 1-2 sekund(er) og tager billeder lige så hurtigt.

Her er nogle gode ting ved kameraet:
- Hele 7.2 Megapixels, til billeder i enorme størrelser
- Lille og lækkert
- Starter, og tager billeder hurtigt
- stor og crystal klar 2.0" skærm
- forholdsvis billigt

på dpreview får kameraet den bedste anmeldelse:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp200/page9.asp

Men sony cybershot p-200 er selvfølgelig et helt andet kamera end det i har fundet.
Måske mangler i et mere "professionelt" kamera, frem for et "lomme-kamera" som p-200 er.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
30. april 2006 - 12:01 #2
hov, glemte at nævne at p-200 har et virkelig langtidsholdbart Lion batteri, hele 350 min kan det holde på en opladning (hvis jeg da husker rigtigt)
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2006 - 12:22 #3
Lyder ok, men - vi vil helst ha' de der 12 x optisk zoom - ovennævnte har "kun" 3 x optisk zoom ....
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2006 - 12:58 #4
Nogen der kan tilføje noget her ?
Avatar billede mjl Nybegynder
30. april 2006 - 13:06 #5
Nå - jeg køber det bare ... tak til egr_sli !!!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
30. april 2006 - 13:58 #6
håber du bliver rigtig glad for kameraet, det er jeg i hvert fald (glemte vist at nævne at jeg selv har kameraet :P)
Husk at købe de såkaldte memory sticks til kameraet, pga den høje opløsning (7.2 megapixel) fylder billederne også en del (2- hele 5 mb!)
Men du kan selv sætte en funktion til, om kameraet skal tage billeder i 3, 5, eller 7 megapixel opløsning.

Held og lykke! - og tak for point