Avatar billede runberg Nybegynder
06. maj 2001 - 19:36 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Cd-romdrevet åbner af sig selv!!!

Hejsa...

Jeg har lidt problemer med mit cd-rom drev. Det bliver ved med at åbne af sig selv. Når jeg lukker det, så går der ca. 1 minut, før det åbner igen...
Jeg er ved at være godt træt af det, så jeg håber at der er en der kan hjælpe mig med at løse problemet!

Tekniske definitioner:
CD-rom drev: Creative 52x MX
OS: MS Windows 2000 Professionel som blandt andet kører som server.

Håber at i hurtigt kan hjælpe mig inden jeg smadrer cd-skuffen i arigskab!
Avatar billede makse Nybegynder
06. maj 2001 - 19:38 #1
Sker det hvert minut? Har du scannet for virus/Trojans?
Avatar billede runberg Nybegynder
06. maj 2001 - 19:40 #2
Jeg har en McAffee kørende fra starten af dette år!!!
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
06. maj 2001 - 19:43 #3
Prøv at trykke CTRL+Alt+Del og se om der er nogle programmer der ikke hører til...
Avatar billede arabisk? Nybegynder
06. maj 2001 - 19:43 #4
prøv, at geninstallere drevet.
Sker det kun når du er på nettet?
Avatar billede milo Nybegynder
06. maj 2001 - 19:45 #5
Check om der er en opgave liste i det der schedule program der er indbygget...måske nogen venner eller noget har været smarte og sætte den til at åbne cd drevet hvert min.. :)

Prøv at opdatere dit virusscan på nettet.

Er du i LAN med andre? måske dem der driller.
Avatar billede makse Nybegynder
06. maj 2001 - 19:46 #6
Sker det også, hvis du ikke er på internettet?
Ellers så prøv at afinstallere McAffee.
Avatar billede arabisk? Nybegynder
06. maj 2001 - 19:49 #7
Hvis det kun sker når du er på nettet, så er det sikkert fordi der er en der bruger netbus på dig...eller intranet?
Avatar billede arabisk? Nybegynder
06. maj 2001 - 19:51 #8
*grin* hvor mange gange har den åbnet sig siden du stilte dette spørgsmål...har du smadret skuffen nu?
Avatar billede runberg Nybegynder
06. maj 2001 - 20:00 #9
Nej, det sker ikke kun når jeg er på nettet.. Det sker hele tide... I løbet af dette spørgsmål ca 10 gange!!!! Og nej, det er ikke sjovt!

Jeg ved med sikkerhed at der ikke er nogen der driller mig, for dem jeg sidder i netværk med har ikke hjerne til sådan en spøg.
Avatar billede msmows Nybegynder
06. maj 2001 - 20:34 #10
Nogle drev, især Creative, har lidt problemer med en føler (kontakt) der skal sluttes når skuffen er lukket. Det hjælper at rense den med LIDT kontaktspray. Den er oftest placeret bagest i drevet, så den aktiveres når skuffen er helt lukket.
Avatar billede francke Nybegynder
06. maj 2001 - 21:16 #11
Hvis man højrerklikker på drevet er der en \"Knap\"der hedder skub ud!! kan den lave vrøvl??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. maj 2001 - 21:40 #12
Det kan være en virus.

MXB95 eller noget i den stil, der findes en variant, der \"leger\" med cd drevet, altså køre ud med skuffen!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. maj 2001 - 21:48 #13
Fandt den!

Se den nederste linie!

Virus Characteristics
This is a Windows 9x Internet Backdoor trojan. When running it gives full access to the system over the Internet to anyone running the appropriate client software.
This trojan installs a SYSTEMPATCH.EXE file on the system in WINDOWS and adds itself under the registry key:

HKLM\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
\"SystemDLL32\"=SYSTEMPATCH.EXE

There are several different versions of this trojan, and a dropper program can be used to change the names of the files used, so the systempatch.exe name is only an example.

BackDoor-J is a trojan which is has capabilities which include some of the following:

-Read/write/delete/run any file on the computer
-Reboot the computer
-Display messageboxes
-Hide the start menu, turn off the monitor, open/close the CD-ROM tray, and other pranks.
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 00:16 #14
ehm james?
Avatar billede vipez Nybegynder
07. maj 2001 - 01:48 #15
snyd?
Avatar billede parazite Nybegynder
07. maj 2001 - 01:50 #16
Hvor ser I snyd?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. maj 2001 - 05:38 #17
Runberg, hvornår har du sidst opdateret din MCafee?

Hvor var der snyd?
Avatar billede runberg Nybegynder
07. maj 2001 - 15:22 #18
Ang. virus så tror jeg ikke dette er tilfældet. Jeg har netop opdateret min McAfee til version 5.15.0002, hvilket er den nyeste jeg lige kunne finde, uden at skulle betale i dyre domme.

Jeg er også 100% sikker på at det ikke skyldes at der er nogen der \"morer\" sig på internettet eller det private netværk jeg er koplet op til, da drevet også åbner selv om jeg kopler mig af alle netværkne!!!

Jeg håber virkelig at der er nogen der vil hjælpe, da jeg efterhånden er godt træt af at mit drev skal stå åbent, og at jeg ikke kan bruge det! Jeg er villig til at give op til 100 point hvis der er nogen der ligger inde med en løsning!
Avatar billede makse Nybegynder
07. maj 2001 - 15:38 #19
Prøv at lukke alle unødvendige processoer du har kørende i baggrunden.
Specielt kan virus scannere opføre sig underligt, så start med den.
Avatar billede runberg Nybegynder
07. maj 2001 - 18:55 #20
makse>> Har prøvet at lukke alt ned uden resultat!

Jeg har prøvet at låne et cd-romdrev af en ven. Efter at have installeret dette troede jeg at alt var i orden, da det ikke åbnede af sig selv, men neej... Hvis jeg vælger at åbne drevet, får jeg en besked om at jeg skal indsætte en cd i drevet, til trods for at der allerede sidder en cd i drevet!!!!

Nogen forslag??? Jeg har ikke skide meget lyst til at skulle formatere og genistallere win2000 m.m.!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. maj 2001 - 23:18 #21
Har du prøvet at slette drevet inde i device manageren, og så lade windows genfinde det ved opstart?
Avatar billede runberg Nybegynder
08. maj 2001 - 08:42 #22
James t dk>> Yep jeg har haft det helt ude, og så sat de i igen...

Det ender sgu nok med at jeg må købe et nyt! :-(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. maj 2001 - 15:46 #23
Du skal slette driveren, om du tager det ud er lige meget!

Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. maj 2001 - 15:58 #24
Ok jeg tror ikke at det er driveren, men et eller andet andet problem.

Men her er et link til driveren:
http://www.creative.com/support/files/download.asp?reg=1&OS=Win2k&prod=cd_ide&select=Get+Files

Burde virke ellers kan du kikke ved creative support.

Desuden vil jeg vove at påstå at det aldrig har skadet at opdatere samtlige drivere samt BIOS. Lige meget om man har et problem eller ej.
Avatar billede coolby Nybegynder
08. maj 2001 - 17:01 #25
Det er hacker inde på din PC

//CoolBy
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. maj 2001 - 20:35 #26
Tror du han er forsvars akademiet?

Steen, har du en firewall? http://www.zonelabs.com
Avatar billede runberg Nybegynder
20. maj 2001 - 14:54 #27
Da ingen af jer har kunnet komme med et forslag til en løsning der har virket, har jeg bidt i det sure æble og købt et nyt drev...

Dette betyder dog at der ingen point er til jer... SORRY, men ellers tak for hjælpen!!!