Avatar billede mrdj Nybegynder
27. april 2006 - 19:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskriftmakro: Udskriv PDF - problemer med skift af standardprint

Jeg sidder og har været ved at lave en makro som kan printe det aktuelle dokument ud som PDF fil (PDF er inde som printer).

Men er så løbet ind i det problem at når jeg vælger at printe til PDF fil, så ændrer den Windows's standard printer til PDF printeren. Dette er jo naturligvis et problem da de andre udskriftsmakroer jeg så har ikke virker mere.

Er det ikke muligt at få makroen til at "huske" brugerens standard printer INDEN den skifter og printer som PDF hvor når dette er gjort så skifter den automatisk tilbage til den tidligere standard printer.

Grunden til denne måske lidt mystiske måde er at hver bruger har hver sin printeropsætning grundet forskellige udfaldsbakker på samme printer. Og der er en begrænsning i driveren som gør at printeren skal installeres for hver udfaldsbakke. Derved har printeren IKKE samme navn på hver bruger.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. april 2006 - 20:12 #1
Det er muligt. Skal det indbygges i den allerede udarbejdede makro eller skal det være en ny?
Avatar billede mrdj Nybegynder
27. april 2006 - 20:26 #2
Det skulle gerne indarbejdes i den allerede eksisterende makro. Men kan jeg ikke fremsende den tilrettede version af det allerede lavede, for jeg har rettet et par småting i det ?
Avatar billede rvm Nybegynder
28. april 2006 - 21:39 #3
Opret en variabel, hvor du gemmer printernavnet inden du printer til PDF og sæt den så tilbage, når du har printet. Brug eventuelt makrooptageren til at se koden der skifter printer.
Avatar billede mrdj Nybegynder
29. april 2006 - 21:10 #4
Tusind tak for hjælpen. Det virker bare