Avatar billede dat_41 Nybegynder
27. april 2006 - 13:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se USB

hej der ude
jeg har det problem på min bærbar, lige meget hvad jeg i stikker mine USB port ( mp3, ektern harddisk) kan jeg ikke se/ åbne det, jeg kan godt se at den nye enhed er koblet til i  enhedshåndteringen, men den kommer bare ikke frem i denne computer, så jeg kan ikke åbne enheden.
hvad kan der være galt? det har virket før.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 13:29 #1
har du evt installeret daemon tools
havde selv samme problem da jeg installerede den nye version af daemon tools
Avatar billede dat_41 Nybegynder
27. april 2006 - 13:41 #2
det har jeg faktisk hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
27. april 2006 - 13:51 #3
Hvis din computer er tilsluttet et netværk, skal du prøve at fjerne dine netværksdrev, og tilslutte din USD-dims igen. Windows kan ikke altid finde ud af at tildele et drev, når det er optaget af netværket.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 13:51 #4
lidt tricky men here goes
1. afinstallere daemon tools
2 hente sptdinst fra deres hjemmeside
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

3 køre programmet 'SPTDinst remove'
4 installere version 3.47, den virker fino fino
Avatar billede dat_41 Nybegynder
27. april 2006 - 14:19 #5
har gjort begge dele men kan stadivæk ikke se de enheder jeg sætter i? jeg kan godt se dem i enhedshånteringen men kan bare ikke åbne dem så jeg kan overføre noget til dem
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 14:30 #6
kørte du sptd fra en dospromt, huskede du at skrive remove efter sptd
har maskinen genstartet?
Avatar billede dat_41 Nybegynder
27. april 2006 - 14:37 #7
DEN SKRIVER AT den ikke er installeret
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 14:39 #8
ok, og det er den rigtige version du hentede, x86 eller x64
Avatar billede dat_41 Nybegynder
27. april 2006 - 14:50 #9
x86
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 14:51 #10
hmmm er der nogen fejl i enhedshåndteringen
Avatar billede dat_41 Nybegynder
27. april 2006 - 15:03 #11
nej den viser at min mp3 er der men mappen i denne computer er der bare ikke
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 15:09 #12
jeps, det er jeg med på, det lyder altså som om den ikke har fået fjernet den driver.
da jeg havde problemet var der en af maskinerne hvor det ikke virkede første gang jeg fjernede driveren, tror det var for at jeg havde installeret daemon tools version 3.47 inden jeg havde genstartet, ihvertfald måtte jeg fjerne driveren en gang til, og så virkede det.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 15:12 #13
prøv lige at læse den her, det kan være det hjælper http://www.daemon-tools.cc/dtcc/t10270-usb-dead-win-xp-64bit-amp-a8n32sli-asus.html
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 15:14 #14
det var dette afsnit jeg tænkte på

If I simply uninstall DaemonTools, that doesn't fix the problem, because of the files
C:\Windows\System32\Drivers\SPTD.sys
C:\Windows\System32\Drivers\SPTDxxxx.sys (where xxxx=4 numbers that seem to change from system to system)

If I delete these files manually, and reboot, then the USB system works. However, Daemon TOols doesn't, because it needs these files to function.
Avatar billede dat_41 Nybegynder
27. april 2006 - 15:47 #15
tak nu virker det hele slettede de to filer og nu virker den samt daemon virker også så mange tak
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2006 - 15:51 #16
det var så lidt