Avatar billede koden Novice
26. april 2006 - 21:39 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan får man oprettet en hjemmeside

Jeg har fundet på et navn www.xxxxxx.dk som er ledigt.
det indeholder et æ.
men det skulle man vel kunne nu?

men hvor køber/anmelder jeg det??
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 21:41 #1
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 21:41 #2
Hej Koden

Der er flere steder du kan købe domænet og oprete webhotel til, det kommer lidt an på hvad du går efter, plads, services osv.

www.device.dk, www.dandomain.dk og mange andre.
26. april 2006 - 22:06 #3
http://www.surftown.dk bruger jeg til ~5 seriøse (hjemmelavede) hjemmesider ...

I først omgang ka' du jo oprette hos www.frac.dk - det gjorde jeg i starten...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2006 - 22:22 #4
Domæner med æ,ø og å kan ikke ses i visse browsere, og du vil derved udelukke ganske mange besøgende. Det varer en grum tid inden man regne med at stort set alle kan klare et sådant domæne. Man kan altid bruge "xn"-navnet, dvs i stedet for blæk.dk skrive xn--blk-zla.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. april 2006 - 05:55 #5
enig med DR1, ang surftown, god og billig service.
enig med erikjacobsen ang. browsere og hvad de kan, du kan sagtens have domænet, men IE kan ikke vise det uden at du bruger xn navnet, eller en plugin.
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. april 2006 - 08:32 #6
Og hvis du vil bruge xxxxxx.dk som domæne navn i mail adresser eks. abc@xxxxxx.dk så kan man heller ikke bruge æ ø å, der kan man kun bruge xn navnet, hvilket gør det mere besværligt at skulle fortælle en anden person ens email adresse.

Så du bør overveje hvor vigtigt der lige netop er æ i nanvet kan du evt. skrive ae i stedet for?

Du skal udbyder vælge efter hvad du ønsker at kode din hjemme side i, PHP, ASP, ASP.NET eller ønsker du ikke ar bruge ServerSide scripts men kun ren HTML kode. De fleste udbydere tilbyder flere forskellige løsninger så de dækker PHP, ASP og ASP.NET.

Jeg har også surftown og de virker faktisk seriøst, blandt andet deres online kontrol panel er nok det bedste jeg har set som stilles til rådighed af udbydderen.
Avatar billede koden Novice
27. april 2006 - 09:50 #7
Takker. I må gerne sende svar, da i alle har bidraget.
Jeg dropper Æ.
27. april 2006 - 09:53 #8
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2006 - 09:56 #9
Der er mange der helgarderer. Dvs. tager både overassistentsekretærafløser.dk og overassistentsekretaerafloeser.dk
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 10:49 #10
:-)