Avatar billede fjeh Nybegynder
22. april 2006 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visning af landkort

Hej eksperter,

Jeg skal udvikle en web-side som en oplave på mit universitet. Jeg skal, ved brug af ArcGIS Server og ArcIMS, få vist et landkort hvor punkter skal plottes ind. Disse punkter er forskellige dyrs positioner.

Jeg er rimelig lost da jeg aldrig har arbejdet med GIS, ArcGIS og ArcIMS før. Det første jeg vil gøre er bare at få vist et landkort. Hvordan får jeg slået hul på det? Jeg har nogle specielle kort filer som har efternavnene .DBF, .SHP, .SHX, .SBN, .SBX.

Du må meget gerne forklare hvad jeg skal gøre helt fra bunden, for som sagt er jeg helt ny på det her område.

PS. programmere i Visual Studio 2003 med Visual Basic.

Der er 100 point til at starte med men er meget villig til at give flere, da jeg ved det kan være en langhåret opgave.

På forhånd tak!
Avatar billede 2c Nybegynder
22. april 2006 - 11:25 #1
Hvis du ikke skal bruge det produkt du nævner, kan du overveje at bruge google map. Det er nemt at intergrere på en web-side.

Jeg har skrevet lidt om det i min blog: http://clauskc.dk/serenety/index.php?/archives/94-Google-maps-pa-din-hjemmeside.html#extended

Jeg ved godt at det ikke er et direkte svar på dit spørgsmål.
Avatar billede fjeh Nybegynder
23. april 2006 - 09:14 #2
Det kunne være en alternativ løsning, men ved ikke helt om Google Map har alle de funktioner jeg skal bruge. Tilgengæld er Google Map noget nemmere at bruge. Var inde og se i din blog, og det var rigtig godt beskrevet. Tak for hjælpen indtil videre men vil nu gerne se om der ikke er nogle andre der kan hjælpe mig med ArcGIS og ArcIMS.
Avatar billede fjeh Nybegynder
14. maj 2006 - 08:47 #3
Lukker!