Avatar billede perhol Seniormester
19. april 2006 - 21:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gem makroer fra skabelon i dokument?

På arbejdet bruger jeg bl.a. en skabelon der indeholder makroer.
Det er tit nødvendigt at sende det delvist færdige dokument et andet sted hen for at en anden kan arbejde videre på det.
Når han åbner det findes den funktionalitet der var i skabelonen ikke mere.
Er der ikke en måde så man kan gemme et word-dokument sammen med de  makroer der ligger i skabelonen?
19. april 2006 - 21:57 #1
Word dokumentet leder efter den skabelon den er lavet fra - det vil altså sige, at den anden person også skal have skabelonen på hans pc så word dokumentet kan finde skabelonen og funktionaliteterne.

Hvis ikke du kan sende skabelonen videre så får den anden person ikke funktionaliteten.
Avatar billede perhol Seniormester
19. april 2006 - 22:13 #2
Desværre leder dokumentet efter skabelonen på et netværksdrev (drev S) og i en ganske bestemt mappe.
Det kan lade sig gøre hvis jeg sender skabelonen i den rette mappestruktur og han opretter et drev S og lægger denne mappestruktur på drevet.
Men det er jo lidt bøvlet.
Jeg er lige ved at teste om det kan lade sig gøre at kopiere *.dot'en, lægge den et andet sted som *.dok og det så virker.
Det kræver blot lige at jeg gør den oprindelige skabelon 'usynlig' for word (altså fjerner den) for at være sikker på at jeg får testet det rigtigt af.
Vender tilbage når jeg har gjort det.
Avatar billede perhol Seniormester
19. april 2006 - 22:37 #3
Det virkede sørme når jeg kopierede skabelonen et andet sted hen og omdøbte den så det blev et dokument (*.doc).
20. april 2006 - 09:01 #4
ja, for skabelonen indeholder jo alle makroerne... men det er jo ikke just den rigtige word måde at have makroerne med dokumentet... men okay.
Avatar billede perhol Seniormester
21. april 2006 - 01:04 #5
> flemmingdahl
Jo, men det er åbenbart det der er løsningen på mit problem selv om det ikke er den rigtige word måde. Synes alligevel at du skal have point for deltagelsen :-)