Avatar billede wahwahvubnu Nybegynder
19. april 2006 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bad sectors

hej, jeg har en pc jeg laver musik på og KUN musik. følgende setup : harddisk 1, en 80 gb seagate til windows og programmer og harddisk 2 , en 120 gb seagate til audio filer.
på det sidste har min pc drillet mig enormt og jeg har fundet ud af at hd 2 er fyldt med bad sectors...irriterende !! da den er forholdsvis ny.
men nu til spørgsmålet : påvirker de bad sectors på hd 2 at pc'en fryser, har svært ved at starte op, at den pludselig mister forbindelsen til hd 2 midt i at jeg sidder og arbejder ? ved genstart kan den pludselig hverken finde hd 1 eller 2 ? altså påvirker de bad sectors på hd 2 også hd 1 som er styredisken ?
på forhånd tak for hjælpen.
morten
Avatar billede levithan Nybegynder
19. april 2006 - 11:09 #1
hvis hd 2 har badsectores vil det udenvidere påvirke harddisk1 hvir windows da windows ikke kan læse harddisken ordentlig og det kan godt få pcen til at fryse.

at din pc ikke kan finde harddisk 1 virker underligt.

Du bør tage backup omgående og bagefter køre seatools fra seagate. seagate imponere mig ikke da jeg har en 200 giga disk der stod af efter 10 timer. harddiske er som russisk rulette de kan dø hvornår det skal være igså selvom den er ny.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. april 2006 - 11:12 #2
har din disk bad sectores, skal den skiftes snarest. Bad sectors kaldes også røde hunde, da de har det med at sprede sig. Ny disk hurtigt
Avatar billede levithan Nybegynder
19. april 2006 - 11:13 #3
generelt kan det anbefales at bruge dobbelt diske. det er en dyr løsning men hvis en harddisk dør har man altid den anden med sit data på.
Avatar billede wahwahvubnu Nybegynder
19. april 2006 - 11:59 #4
hm..det er røvirriterende !! kan det måske skyldes bundkortet ?? for jeg har ærligt talt haft problemer med den computer længe..kan i anbefale andre diske ? støjsvage og PÅLIDELIGE !! :)
Avatar billede levithan Nybegynder
19. april 2006 - 12:08 #5
jeg køber kun maxtor diske. de plejer at holde længe på mit system. men man aldrig vide hvornår disken går i stykker. Derfor har jeg altid 2 af hver med data på.

eneste ulempte med maxtor er at de får ikke så tit dårlige sektorer på men mere at hele disken står af. det kan self vøre problematisk hvis man kun har den ene men det problem har jo heldig vis ikke.

ellers er hvilket harddisk mærke man skal vælge kun en religion
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 12:27 #6
Ja en dårlig disk kan påvirke hele systemet.

1. Tag en backup af disk 2.
2. Scan disk 2 med http://www.seagate.com/support/seatools/
3. Returner til forhandler hvis seatools mener den er defekt.

Data på 2 diske og/eller backup på bånd er ikke nogen dårlig ide.
Avatar billede wahwahvubnu Nybegynder
19. april 2006 - 22:44 #7
ok..tusind tak for hurtig hjælp. jeg har snakket med forhandleren og den skal retur...øv. men glad han var for jeg skal jo købe en ny så jeg kan tømme den der skal sendes retur.. jeg er ny her så ved ikke rigtig hvordan man gør med de point der. for min skyld måtte i få 60 alle sammen, i har været super hurtige til at hjælpe :)
Avatar billede levithan Nybegynder
19. april 2006 - 22:48 #8