Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. april 2006 - 01:03 Der er 1 løsning

Trimme filserver over internet

Vi er ved at teste en filserver over en software vpn-forbindelse. Den er alt for langsom i forhold til hvad der flyttes af data syns jeg nok.
jeg tænker at det måske er et DNS-problem, men ved ikke om det bare er dræbende langsomt (når man højreklikker på en fil og vælger egenskaber, flyttes ca 15 kb siger netstat -e, men det tager 15 sekunder ...)
Begge forbindelser har 512 som laveste hastighed (upload).

Hvilke muligheder har man for at trimme en filserver eller på anden måde gøre dette brugbart. Der er jo andre der også benytter det her tænker jeg. Kan huske at jeg på et tidspunkt prøvede netdrive, og det var nu også langsomt syntes jeg.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. april 2006 - 21:46 #1
hmm, smider hostname+ipadresse i host-filen
det må være det