Avatar billede devilinheaven Nybegynder
10. april 2006 - 02:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukker jeg muligheden for downloadprogrammer som Limewire

Hej eksperter.. Jeg har et spørgsmål.. Hvordan går jeg ind på min egen pc og gør sådan at Programmer som Limewire ikke kan bruges, kort sagt Programmer som bruger peer to peer..

Hvis i ved hvordan så vil jeg gerne høre fra jer... Min msn er devilinheaven27@hotmail.com....
Avatar billede pinball Nybegynder
10. april 2006 - 02:31 #1
du lader være med at bruge programmet.
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
10. april 2006 - 02:35 #2
ja ja men jeg har mange venner som har gået og installeret lort som de ikke må så jeg vil kun have nogle ordenlige svar
Avatar billede pinball Nybegynder
10. april 2006 - 02:39 #3
jeg har selv haft limewire. er der ikke et sted i options hvor man kan sætte en kode på programmet? du bør også vide at limewire installerer spyware,ad-aware,malware på din pc, bla en af grundene til at jeg ikke bruger det
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
10. april 2006 - 02:43 #4
limewire er kun et ekspempel.... Jeg vil ikke have at nogle af den slags programmer kan blive godkendt på min pc
Avatar billede pinball Nybegynder
10. april 2006 - 02:45 #5
hmm altså du vil slet ikke have at programmerne skal kunne downloades på din pc?

du kunne evt lave en gæstekonto, så har man ikke administrator rettigheder.
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
10. april 2006 - 02:49 #6
øhm ja men nu er det sådan at jeg gerne vil have det lavet sådan at man ikke kan downloade sådanne programmer, med en gæstekonto er det lidt for kedeligt... hvor meget forstand har du på programmering og sådan?
Avatar billede pinball Nybegynder
10. april 2006 - 02:52 #7
Kommentar: devilinheaven
hvor meget forstand har du på programmering og sådan?

ik særlig meget.. så lige det du tænker på kan jeg desværre ikke hjælpe med.

men held og lykke :)
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
10. april 2006 - 03:05 #8
tak... har du enlig forstand på at lave designs?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. april 2006 - 07:14 #9
Du har oprettet den under Zonealarm.

Har du zonealarm på din maskine?
Hvis du har kan du bare få zonealarm til at blokere de programmer du ikke vil have bliver brugt.
Du kan jo også bare afinstallere programmerne.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. april 2006 - 10:09 #10
Det eneste du nok kan gøre, er at gå ind og blokere de porte og protokoller som p2p programmerne bruger. Det er lidt besværligt, og du kan selvfølgelig også risikere at blokere for noget andet på den måde http://spaces.msn.com/xpandenhancedspaces/blog/cns!295B09BEC1722EAB!591.entry
Avatar billede langbein Nybegynder
10. maj 2006 - 23:40 #11
Mener at kommentaren/svaret fra james_t_dk er rett.

Det finnes i prinsipp to måter å gjøre det på: 1. å åpne/lukke for bestemte prosesser (dvs programmer) 2. Å åpne/lukke for bestemte porter/protokoller.

For en del slike pair-to-pair programmer så er det vel slik at de kan benytte seg av flere alternative porter.

Å åpne/lukke for det enkelte program (slik som det kan gjøres på Zonealarm) er nok den beste løsningen.
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
01. oktober 2006 - 16:09 #12
OKI