Avatar billede utopiav Nybegynder
09. april 2006 - 12:22 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst netværk

Mit problem består i, at jeg konstant ryger af mit trådløse netværk. Umiddelbart har det ikke noget med udbyderen eller routeren at gøre, da andre mennesker uden problemer kan være trådløst online på mit netværk.

Jeg har en bærbar Toshiba ”et-eller-andet”.
Umiddelbart tror jeg det har noget med ip-adressen at gøre, da den hele tiden leder efter ny ip-adresse. Jeg kan nemt komme online igen ved at ”reparere” forbindelsen, hvor den så leder og fonyer ip-adressen.

Jeg har før haft problemer med dette netværk, men efter jeg skrev herind forsvandt det på mystisk vis. Så derfor prøver jeg igen :o)

Håber på et svar :o). Mvh. Pia
Avatar billede simosoft Nybegynder
09. april 2006 - 12:32 #1
jeg har selv haft samme problem - men det var mit trådløse netværkskort
som var årsagen. Jeg ved det ikke helt sikkert, men det kan måske løses
ved at købe et nyt kort...

Hov forresten er det trådløse indbygget i din bærbar?
Avatar billede utopiav Nybegynder
09. april 2006 - 12:34 #2
ja det er indbygget i den bærbare.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. april 2006 - 16:26 #3
hent den nyeste driver på nettet, og opdater din netkorts driver
Avatar billede utopiav Nybegynder
09. april 2006 - 17:34 #4
ok - det vil jeg prøve, men er ikke helt klar over hvor jeg gør det. Mit trådløse netværkskort hedder: Intel(R) Pro wireless 2200BG network connection.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
09. april 2006 - 20:30 #5
lige her: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-010623.htm

husk at vælge den rigtige :-)
Avatar billede utopiav Nybegynder
10. april 2006 - 08:47 #6
jojo - det har jeg nu gentagne gange prøvet at downloade. Men - jeg når at ryge af inden filen er hentet ned. Hmmm.
Jeg kan vel finde en anden comp. til at downloade og så brænde driveren ned?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. april 2006 - 09:03 #7
eller forbinde med et kabel.
Avatar billede utopiav Nybegynder
10. april 2006 - 09:07 #8
ja...det var da en ret god ide :o)
Avatar billede utopiav Nybegynder
11. april 2006 - 10:05 #9
ja...det ville ha været en god ide, hvis jeg kunne komme i nærheden af mit trådløse netværk, som er placeret hos min søster ovenpå. Må væbne mig med tålmodighed.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2006 - 11:11 #10
Din overbo er vel hjemme cirka en gang om dagen. Ellers må du jo benytte et netværk et andet sted (og brænde til CD eller gemme på memorystick)
Avatar billede utopiav Nybegynder
11. april 2006 - 17:55 #11
Sådan! Nu er driveren downloaded og installeret. Så vil jeg lige vente et par timer og se, om jeg skulle dratte af igen ;o)
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. april 2006 - 18:52 #12
Det virker! Men hvordan er det nu lige man giver point? Og hvad hvis jeg vil give james 100 point og grohnheit 50?
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. april 2006 - 20:06 #13
test
Avatar billede utopiav Nybegynder
14. april 2006 - 17:05 #14
Øv

Det virkede i et døgn - men nu ryger jeg igen konstant af :o/.

Andre forslag?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. april 2006 - 16:19 #15
hvilken router?
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. april 2006 - 17:33 #16
Linksys WRT54G

...tror jeg....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. april 2006 - 18:34 #17
OK, hvilken firmware er der i din router?

tror jeg er forresten ikke godt nok.
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. april 2006 - 18:59 #18
firmware?
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. april 2006 - 21:54 #19
Jeg får en meddelelse op som siger hvad der er galt. Da jeg ikke umiddelbart kan se at man kan indsætte billeder her i eksperten, får I følgende link: http://detvirtuellegalleri.dk/utopia/top/index.php
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 07:37 #20
Har du selv sat routeren op?

Vi starter med det lettet. Ved routeren om. Under bunden af den står der hvad det er for en router (WRT54G) efter modellen står der et versions nummer, for eksempel v5.

Efter dette bliver det lidt sværere. I din browser taster du i adresselinien 192.168.1.1 og så logger du ind i Routeren. I øverste højre hjørne står firmware versionen.

Flot design på din hjemmeside.
Avatar billede utopiav Nybegynder
19. april 2006 - 08:19 #21
Nej jeg har ikke selv sat routeren op og desværre for det. Tænker på, at jeg måske skal reinstallere det hele - men synes egegntligt ikke jeg har helt styr på det...og er ej glad for at skulle undværre nettet i en periode ;o)

Jeg vil afprøve det du siger når jeg kommer hjem fra job i aften....

Og tak :o)
Avatar billede utopiav Nybegynder
19. april 2006 - 16:39 #22
Router: version 2.2

jeg kan ikke logge ind i routeren (har jeg fundet ud af) uden mit brugernavn og adgangskode. Og det kan jeg simpelthen ikke huske :o/.
Kan jeg reinstallere det?
Avatar billede utopiav Nybegynder
22. april 2006 - 20:05 #23
Jeg vil stadig gerne give dig point james t dk, så smid lige et svar :o)
Avatar billede utopiav Nybegynder
04. juli 2006 - 21:40 #24