Avatar billede repro6 Nybegynder
07. april 2006 - 08:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken firewall er den bedste?

Jeg ønsker at opsætte en firewall på min computer. Hvilken er den bedste?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 08:24 #1
Det bedste er en hardwarefirewall i form af en router.

Der findes et hav af softwarefirewalls. Kaspersky Anti-Hacker er stærk.

Jeg bruger selv Kerios gratis firewall. Man downloader en demoversion som efter 30 dage bliver til en gratis version med knap så mange funktioner.
Læs mere her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/kerio-firewall-manual.htm
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2006 - 08:24 #2
Jeg ville søge efter en router med NAT og indbygget firewall, hvis jeg var dig. Her fås nogle udmærkede til 5-600 kr. F.eks. en D-Link eller Linksys router:

http://www.edb-priser.dk/Listproducts.asp?ID=67&Sort=Wanted&Soegeord=firewall

At hente Zonealarm el.lign. giver jo også en vis beskyttelse. Men jeg ville foretage den lille investering.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. april 2006 - 08:28 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. april 2006 - 08:33 #4
nu er der flere forskellige former for firewalls, når du ønsker at installerer den på din pc så er der tale om en personlig firewall med de fordele og især begrændsninger det har.

Hvad der er bedst er svært at sige, da dette hele tiden ændre sig, efterhånden som nye teknikker og nye sårbarheder findes. Her er et par alternativer.

Netop Desktop Firewall, tidligere BitGuard, er et godt byd, især fordi den i netværk kan sættes om med en policy server, så reglsættene kan styres centralt. Firewallen implementeres som en service, hvilket giver extra sikkerhed og betyder at den fylder lidt og køre hurtigt

ZoneAlarm er teknisk en god firewall, derfår gode anbefalinger i test. Problemet med denne er atderer mange der bruger den, hvorfor det er relativt let at finde metoder til at omgå denne.

Kerio der nævnes ovenfor samt kaspersky er også gode produkter
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. april 2006 - 08:38 #5
Lige en lille griner (så ved du hvad du ikke skal vælge)

http://justtravel.dk/pics/xp_with_firewall.bmp ;)
Avatar billede pinball Nybegynder
07. april 2006 - 17:17 #6