Avatar billede brita Nybegynder
05. april 2006 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke uploade pga firewall

Jeg kan ikke uploade min database, eller det vil sige, at jeg kan kun få lov at uploade den hvis jeg er heldig- ca. hver 50. gang.
Jeg uploader via  ftp-programmet Ipswitch WS_FTP Home.
Jeg har tjekket alle mine sider og alle recordset er lukkede, men kan det være en firewall eller noget andet der driller. Det siger supporten på mit webhotel. Men jeg har ingen forstand på den slags ting, og ved ikke hvordan jeg skal afhjælpe problemet. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 13:48 #1
du kan prøve at deaktivere alt din sikkerhed mens du teste om dit program virker bedre
Avatar billede brita Nybegynder
05. april 2006 - 14:05 #2
hvor gør jeg det henne?
Avatar billede brita Nybegynder
05. april 2006 - 14:07 #3
fandt det selv!
Avatar billede brita Nybegynder
05. april 2006 - 14:08 #4
Jeg slog firewall fra, men det hjalp ikke. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 14:11 #5
hvilken fejlmeddelse får du når du prøver at uploade din database?
Avatar billede brita Nybegynder
05. april 2006 - 14:16 #6
failed to open file
Avatar billede langbein Nybegynder
05. april 2006 - 16:14 #7
En vanlig grunn til at ftp oppload ikke fungerer det er jo at det finnes 2 forskjellige standarder for ftp komunikasjon, såkalt active mode og passive mode. Her skal vel passive mode være den mest firewall vennlige, og også den som er mest brukt for tiden. Dette vil vel på den annen side kunne variere fra ftp server til ftp server hvorvidt de støtter active eller passive mode eller begge deler.

Vil tro at det er mulig å stille Ipswitch WS_FTP Home mellom active og passive mode. Dette er i alle tilfeller mulig hvis du benytter MS Explorer som ftp klient. Tast eventuelt link ftp://... i stedet for http://...

Hos meg så stiller man vel om MS Explorer under Tools->Internet Options->Advanced og så nest nederst under Browsing.
Avatar billede brita Nybegynder
25. februar 2007 - 12:12 #8
må hellere lukke...