Avatar billede uklo Nybegynder
30. marts 2006 - 13:04 Der er 10 kommentarer

Langsom opstart før login skærm?

Bliver tjenester startet før login skærmen. Hvad med de tjenester, som er sat til blive sat igang manuelt. Giver det en hurtigere opstart, hvis de er helt deaktiveret?
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2006 - 13:19 #1
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2006 - 13:26 #2
Avatar billede uklo Nybegynder
31. marts 2006 - 11:09 #3
Jeg kan se i min logføring følgende, hvilket måske er problemet eller har det ingen betydning?

Service Pack 2 3 31 2006 00:21:36.500

Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\NDProxy.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\NDProxy.SYS

Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\lbrtfdc.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\i2omgmt.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Changer.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Cdaudio.SYS

Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\processr.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\PCIDump.SYS

Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\system32\DRIVERS\imapi.sys

Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\rdbss.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\mrxsmb.sys

Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Serial.SYS

Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\system32\DRIVERS\nwlnkspx.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\ipnat.sys
Avatar billede gratis Nybegynder
31. marts 2006 - 16:53 #4
når jeg sammeligner med min bootlog er forskellen:

NDProxy.SYS blev indlæst
Serial.SYS blev indlæst
nwlnkspx.sys blev ikke fundet

om det så gør forskellen ved jeg ikke...
Avatar billede gratis Nybegynder
31. marts 2006 - 16:54 #5
hvor lang er din boot tid ialt ?
Avatar billede uklo Nybegynder
02. april 2006 - 19:41 #6
60 sec. før loginprompt
Avatar billede uklo Nybegynder
02. april 2006 - 19:42 #7
det vedrører windowsboot
Avatar billede gratis Nybegynder
02. april 2006 - 20:04 #8
du ka prøve denne ting:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede uklo Nybegynder
03. april 2006 - 07:36 #9
Det har jeg tidligere prøvet...
Avatar billede gratis Nybegynder
03. april 2006 - 10:02 #10
ok, ved så ikke om du har prøvet systemgendannelse eller en repair installation af windows.