Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 11:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af hjemmesidedesign

Hej eksperter!

Ja, overskriften siger sig selv :)

www.vokadin.dk/test/

Points til alle der kommer med feedback og idéer!

Hvis nogle sidder på firefox, opera eller safari, må i godt lige tjekke om det hele fungerer da jeg kun har tjekket i IE.

På forhånd tak!

Nico
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2006 - 12:23 #1
ligner der samme i IE og FF.

Designet som sådan synes jeg desværre er meget uhensigtsmæssigt. Idéen med at skabe opmærksomhed vha de dersens sorte/hvide ting er måske god nok - men den ødelægger total oplevelsen på siden og får i hvert fald mig til hurtigt at lukke vinduet.

Jeg kører også med en rimelig høj opløsning og da siden så vil fylde hele bredden giver det nogle meget lange linier at læse hvilket gør det svært.

Menuen virker også meget meget simpel - og generelt gør den store font sammen med de øvrige kraftige streger at det virker en smule børneagtigt.

Generelt set synes jeg ikke siden er særlig vellykket - kedelige og til tider irriterende farver, kedelig opsætning osv... Sry to say - Men som de ville sige i reklamerne; Det er en OM'er!
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 12:29 #2
helt sikkert! lige det jeg skulle bruge (og kan også bruge det) ;)

det skal også være lidt alternativt :p - men tak for det!
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2006 - 12:40 #3
men det skal vel ikke være så alternativt at det skræmme besøgende væk eller?
Avatar billede ladyhawke Novice
28. marts 2006 - 12:40 #4
De sort/hvide linier gør billedet meget uroligt at se på og det tager i hvert fald fokus væk fra midten/content...

Du bør dæmpe baggrunden så man har nemmere ved at fokusere på indholdet, som vel er den grundlæggende ide i en hjemmeside...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 12:49 #5
hehe, jeg er faktisk fuldstændig uenig i hvad i siger!
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2006 - 12:57 #6
det er klart - hvis du er designeren er der jo en tanke og mening bag som er opfyldt og så spurgte du selvfølgelig ikke efter vores mening medmindre du mente designet var klart... og netop på designniveau er det jo super let at være uenig.

Det jeg bare mener er at man skal ramme så mange i sin målgruppe som muligt - og da man næppe kan ramme helt må man gå efter den største gruppe samtidig med at man selvfølgelig ikke skræmmer mindretallet væk. Jeg ved ikke om jeg er i målgruppen (m - 26) men jeg bliver decideret skræmt væk.
Avatar billede ladyhawke Novice
28. marts 2006 - 13:01 #7
nu bad du om en vurdering og jeg ville ikke spendere ret lang tid på den side, alene fordi jeg bliver træt i øjenene af at se på den... Om jeg er den eneste med det problem og om det er noget du er ligeglad med ved jeg da ikke, men en vurdering har du fået
Avatar billede jbb007 Nybegynder
28. marts 2006 - 13:28 #8
jep, søsyge her....
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 13:36 #9
cool! thumbs up!
Avatar billede kjeldb Nybegynder
29. april 2006 - 23:05 #10
Jeg tilhører nok ikke målgruppen, men fik total flimren for øjnene, og efter at have prøvet nogle links, lukkede jeg siden.
Men man skal nok være på Crack for at få det fulde udbytte:)
(multimediedesigner AK)
NB! Det ville være en god idé, hvis målgruppen oplyses, når vurdering ønskes.