Avatar billede geagleeye Nybegynder
28. marts 2006 - 08:44 Der er 1 løsning

Administration system i .Net

Hej til alle.

Jeg skal til at lave en program, men har ikke programmeret i vb.net før. jeg har derimod lavet mange programmer i Access med relations databaser og med tilhørende formular som har indholdt en masser sql kode og VBA og udskrift som XML og udsendet som Xsl.

men nu har jeg fået stillet nogen andre til et nyt system.

- systemet skal være koblet op til en datbase
- Der skal kunne registeres kunder og lign administrations ting
- systemet skal kunne udskrive bestemte udskrift på bagrund af data fra datbasen og den skal have en bestemt udsende ligesom fakture og lign.
- De udskrift der bliver udskrevet bliver gemt som filer, derfor skal det være mulligt at man kan dele de her udskrifter med folk på netet, i nogle tilfælde skal det være mulligt at kunden skal fra nettet redigere i dem .
- Det er ikke alle udskrifter der skal være online dvs. man skal selv bestemme det.

som tidligere nævnt har jeg ikke brugt det her .Net før, jeg mener også at Access sætter begrænsninger når jeg skal dele informationer med andre på netet og man samtidigt skal kunne arbejde fra den indenfra, og alt det med fildeling osv...

*- jeg forstiller mig at jeg i Visiual studio laver en windows  program hvor alt registering og administration forgår.

*- databasen kan stadige til at starte med være Access
*- til web kunne man evt have noget Asp.net side med fildelling og lign....

- så kommer spørgesmålet, ville det her være lige til for en ikke vb.net programør ??

- har i evt forslag til hvilke services og komponenter man kan bruge i .Net ?

- Eller andre ideer både med og uden .NEt ?

mvh.
geagleeye
Avatar billede geagleeye Nybegynder
18. april 2006 - 08:53 #1
lukker :(