Avatar billede 11er Nybegynder
27. marts 2006 - 00:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket system vil I anbefale?

Hej!

Jeg er total newbe inden for server. Men vil gerne pøve at lave min egen private server til webaplikationer og andet.

Mit spørgsmål er så, hvilket system skal jeg vælge (Windows, Linux) eller andet.

Mvh. 11er
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2006 - 00:37 #1
Windows 2003, Linux/Centos distribution, Linux/Debian distribution, FreeBSD

var nok de mest oplagte.

Du skal vælge det du kender bedst.

Det får du hurtigst op at køre i en fornuftig opsætning.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 08:33 #2
En server er jo blot et operativ system hvor bestemte programmer er installere som gør bestemte ting  som feks. webserver, FTP server, mm.

så i prinsippet kan du bruge din pcer som server
Avatar billede 11er Nybegynder
27. marts 2006 - 16:01 #3
ok, så er det jo bare at komme igang.... :-)

Send et svar, så får i begge to point.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 16:03 #4
ok. skriv evt de services du ønsker at køre så kan vi vejlede dig i hvad du kan bruge
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2006 - 16:21 #5
.
Avatar billede 11er Nybegynder
27. marts 2006 - 22:05 #6
sorry, levithan, smider point til dig i nyt spørgsmål. Jeg trykkede forkert.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 22:18 #7
Avatar billede 11er Nybegynder
27. marts 2006 - 22:21 #8
Arne_v, jeg trykkede forkert. Det var meningen at jeg ville dele pointene mellem dig og levithan.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2006 - 23:03 #9