Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. marts 2006 - 20:09 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af design ønskes!

Hej allesammen

Jeg vil gerne vide hvad i synes om designet på denne side: www.amews.dk

Meget gerne lidt kritik, men også gerne kommentarer om hvad der er godt.

På forhånd tak!

PS: Smid jeres vurderinger som svar, så jeg ikke skal samle op på dem bagefter. ;)
Avatar billede 8l Nybegynder
23. marts 2006 - 20:40 #1
De stille og rolige farver er godt sat sammen. Dit logo er rigtig flot. Navigationen er dejlig enkel.
Jeg mener du bør bruge en font uden seriffer i din menu.
Avatar billede hacked Nybegynder
23. marts 2006 - 23:17 #2
Kritik:
Syntes ikke jeres design ser så proff ud og taget i betragtning af at det er hvad I sælger så..... Måske smag og behag - men jeg har set pænere.

Personlig syntes jeg det er godt at priserne på jeres produkter er på forsiden. Hader når der ikke er opgivet priser eller man skal lede efter dem. Vejledende priser er fantastiske.
Generelt ville jeg nok highlighte hvad man får når man fx. bestiller en standard pakke (På forsiden). Derudover forstår jeg ikke helt hvad firefox og skype logoet laver midt i det hele. Derudover forveksler jeg jeres sommerfugl i logoet med en blomst og undrede mig derfor over sommerfuglen midt på siden :) - mindre detalje.
Jeg tror firmaer/privatpersoner bedre kan lide først at snakke med det firma det har udset sig til at skulle udvikle deres hjemmeside. Derfor ville jeg lægge mere vægt på kontakt end bestil. Samtidig får man skabt et bedre forhold til kunden. Det er ikke et "fysisk" produkt som fx. en harddisk (hvis jeg giver mening).
"altså at der ingen fejl er i koden" - måske standarder istedet.
"for at Amews kan udvikle din hjemmeside:
- PHP
- MySQL" - I kan vel også udvikle i ren html hvis det er?

Jeres demo tager for lang tid at loade - ellers ok - men igen design.

Sad og tænkte over hvad Amews betød - måske lave noget "sjov" med det på forsiden - mindre ide - istedet for ved "Om os". Anders og Mette gør det også mere personligt (Kan både være godt og skidt). Måske noget med Anders øverst Mette nedenunder - Highlight A og M. Et andet sted kunne der så stå easy web solutions igen med highlight på  e, w og s. Bare en ide.
Priser - inkl eller eksl moms?

Undskyld de forskellige hop og håber mine postive/kritik punkter kan bruges :)
Avatar billede domaz.dk Novice
24. marts 2006 - 08:22 #3
hehe... lidt af et tilfælde.. er selv igang med at udvikle et cms som jeg kalder a-cms (:
Avatar billede domaz.dk Novice
24. marts 2006 - 08:36 #4
en anden ting er at de besøgende på jeres side har ingen nytte af at se hvor mange der har været på siden og hvor mange der er online nu.

derudover syns jeg det er for meget tekst på tekst på tekst... der mangler noget liv iform af billeder eller evt. flash animationer.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. marts 2006 - 09:57 #5
malkor >>

Syntes ikke jeres design ser så proff ud og taget i betragtning af at det er hvad I sælger så..... Måske smag og behag - men jeg har set pænere.
>
Kan godt følge dig i det en del af vejen

Generelt ville jeg nok highlighte hvad man får når man fx. bestiller en standard pakke (På forsiden).
>
Vil jeg overveje (skal bare passe på pladsen)

Derudover forstår jeg ikke helt hvad firefox og skype logoet laver midt i det hele.
>
Firefox logoet er generelt for at vise at vores sider er optimeret til andet end IE.
Skype logoet er fordi vi tilbyder direkte chat med kunden, hvis de vel og mærket benytter skype.

I kan vel også udvikle i ren html hvis det er?
>
Selvfølgelig kan vi det, men for at lave det mest brugervenlige system (deriblandt CMS) så er vi nødt til at bruge php og mysql.

Jeres demo tager for lang tid at loade
>
Igen enig, men kunne ikke få den til at fylde meget mindre.

Priser - inkl eller eksl moms?
>
Da vi på nuværende tidspunkt ikke er momsregistrerede, skal vi slet ikke indregne moms, derfor står der intet om det. Vores indtægter er i øjeblikket små nok til at klare os uden moms, indtil videre.

>> - Jeg vil gerne hvis du kommenterer dette, da du måske ændre mening til noget af det efter jeg har forklaret lidt. :) Men indtil videre tak for kritikken :D

PS: Vi overvejer også at skifte design, det var især derfor jeg også ville vide hvad der var godt, så vi vidste hvad der skulle beholdes. Og naturligvis også hvad vi kan forbedre i det nye. Vi har overvejet at holde os i det blålige (som logoet), i det nye design.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. marts 2006 - 10:01 #6
domaz.dk >>

en anden ting er at de besøgende på jeres side har ingen nytte af at se hvor mange der har været på siden og hvor mange der er online nu.
>
Det er der noget om, men stadig en form for reklame, hvor mange der nu rent faktisk har besøgt os.

derudover syns jeg det er for meget tekst på tekst på tekst... der mangler noget liv iform af billeder eller evt. flash animationer.
>
Enig, vil jeg også kigge på, evt. i forbindelse med et måske nyt design.
Vi er endnu ikke ret meget inde i flash, men arbejder på det.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. marts 2006 - 10:02 #7
- Og malkor, det ville som sagt være rart med lidt kommentar på mine kommentarer af dine kommentarer ;)

Se 24/03-2006 09:57:53

På forhånd tak!
Avatar billede hacked Nybegynder
24. marts 2006 - 13:13 #8
domaz.dk : "for meget tekst på tekst på tekst" <- enig. Informationerne virker lidt tunge.

1. Angående skypelogo: Jeg mener man kan tilknytte en Call Me funktion til ens hjemmeside.

2. Syntes jeres adresse skal stå nederst på alle sider eller ihvertfald telefonnummer ( evt. skype call me funktion). Man kunne også vælge at gøre det til en mindre central del af forsiden.

3. Mht. produkter - Her er jeg inden på "Produkter" - lav evt. en oversigtsliste med produkterne ved siden af hinanden - x/y tabel (regnearksagtig). Sæt kryds ved hvad de enkelte produkter indeholder. Her kunne I også lægge vægt på at hjemmesiderne var optimeret til både IE og Mozilla.

4. Mozillalogoet på forsiden virker som om at I anbefaler at man bruger mozilla som browser. Der står ikke noget om at I optimer hjemmesiderne til både at kunne ses i Mozilla og IE. For jer er det underforstået men for folk som ikke aner hvad mozilla er giver det ingen mening.

5. Mht. farver så plejer jeg gerne at bruge: http://www.colormatch.dk/ eller http://colormixers.com/mixers/cmr/ - men husk da farverne "matcher" eller har nogenlunde samme tone skilder de sig ikke ud fra hinanden. Derfor skal der foretages nogle enkelte justeringer når man vil have blikfang.

6. Forsiden - Hold teksten nede på et minimum - Korte facts er efter min mening vejen frem når det gælder forsider.

7. Undgå skarp afgrænsning. Her mener jeg den sorte kant I har på det nuværende. Den får det hele til at være lidt for firkantet. Der må efter min mening godt være en afgrænsning men overgangen bør være blød.

8. Visitkort får mig til at tænke på et rigtig visitkort. Først da jeg læste teksten forstod jeg hvad I mente med ordet. Har tænkt på om man ikke kunne bruge et andet ord men kan ikke rigtig komme på noget brugbart p.t . "Basis" minder for meget om "Standard". "Startkit" er også lidt vandet. "Webvisitkort" / "webkort" / "Profil" / bla bla bla.

9. Angående at highlighte standard produkt - Hvis du smækker standard produktet på forsiden syntes jeg også du skal smække "visitkort" med - det er trods alt jeres billigste produkt. Desuden er der sikkert mange privatpersoner/mindre virksomheder som ønsker dette.
Avatar billede hacked Nybegynder
24. marts 2006 - 13:14 #9
Tallene matcher ikke dine punkter så se bort fra dem :)
Avatar billede allanfrisk Novice
24. marts 2006 - 22:49 #10
udmærket hjemmeside.
Jeg kan godt lide når sider er overskuelige og nemme at navigerer rundt på.
Jeg synes dog at farverne er lidt triste og grimme... Men ellers ok side.

/Allan
Avatar billede amews_aj Nybegynder
25. marts 2006 - 12:13 #11
domaz.dk smid et svar...

Tak for jeres vurderinger..
Avatar billede amews_aj Nybegynder
25. marts 2006 - 12:14 #12
Rettelse:

domaz.dk og 8l smid et svar...

Tak for jeres vurderinger..
Avatar billede domaz.dk Novice
25. marts 2006 - 13:28 #13
/svar - det var så lidt.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
25. marts 2006 - 13:31 #14
Tak - så mangler jeg bare et svar fra 8l
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:37 #15
Lukker nu, 8l sig til hvis du vil have point...