Avatar billede sako Nybegynder
22. marts 2006 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Viser kun et resultat ved site:

jeg har brugt en del tid på at læse om søgemaskine optimering, men åbenbart ikke nok :-)

jeg har forsøgt at optimere min side www.fiskemagasinet.dk - det er egenligt også lykkedes - en site:fiskemagasinet.dk - viser at der er ca. 20000 sider indexeret - MEN der bliver kun vist en side - resten kan man se hvis man klikker på "gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med." - hvad gør jeg forkert - jeg bruger de samme metatags på hver side - er det en fejl evt. ?
Avatar billede sako Nybegynder
22. marts 2006 - 17:34 #1
Vil lige tilføje at før min optimering var der kun 1200 sider der var indexeret, så det har klart hjulpet, men ville gerne lige have det sidste med :-)
Avatar billede madx Nybegynder
22. marts 2006 - 18:20 #2
der er da et godt potentiale på dit site, men der skal måske lidt mere til end nogle godt råd her i klummen....

skal jeg give dig lidt hints, så mener google åbentbart at siderne ikke er forskellige nok

du kan bl.a. arbejde mere med unikke titler og descriptions

du kan komme langt med sitet, men det er lidt en større øvelse når sitet/portalen har den størrelse det har - udover gode råd.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. marts 2006 - 19:25 #3
Hej

Meta tags skal helst være dynamiske for hver side, ellers kan det i værste tilfælde blive straffet - ex google.com læser meta taggene for hver side og ikke for hvert site - derfor kan den muligvis formode at du forsøger at "tvinge" de keywords du benytter i dine meta tags til topplaceringer..

Google.com vægter kun sider der er tildelt en Pagerank som noget fornuftigt der bør vises.. Derfor vil dine resterende sider ikke blive vist.. de ligger vist i det de kloge kalder "sandbox".. derfor hav tålmodighed, og se efter at få¨nogle externe links, ikke kun ind på din forside, men på hele sitet (forsiden er dog nok).. Forsøg at få links fra store sites med høj PR osv... forsæt det gode job :)

Jeg kan dog ikke tilslutte mig de artikler du må have læst om så rodet noget html blandet med javascript - og meta refresh eller hvad siden nu engang bruger af sager.. Få ryddet op i det :), så kan siden lettere crawles, også af de mindre gode søgemaskiner, der ikke altid er så fromme til at skældne text fra markup
Avatar billede sako Nybegynder
23. marts 2006 - 08:15 #4
Det var hellere ikke meningen jeg skulle have den komplette løsning - hvis den findes :-). Så jeg er super glad for jeres kommentar , jeg lader den lige stå en dages tid hvis der er flere der har noget at byde ind med.